ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (רביעי) להחלטת נשיא ארצות הברית להוציא את כוחותיו מסוריה: "שוחחתי שלשום עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ואתמול עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו. הממשל האמריקני אמר לי שזוהי כוונת הנשיא להוציא את כוחותיהם מסוריה. הם הבהירו שיש להם דרכים אחרות להביא לידי ביטוי את השפעתם בזירה". הוא ציין כי "זוהי כמובן החלטה אמריקנית. אנחנו נלמד את לוחות הזמנים שלה, את צורת ההפעלה שלה וכמובן את ההשלכות לגבינו. בכל מקרה אנחנו נדאג לשמור על ביטחון ישראל ולהגן על עצמנו מהזירה הזאת".

שר ההגנה הבריטי טוביאס אלווד כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא מתנגד להכרזת טראמפ על כך שדאעש הובס. "ארגון המדינה האסלאמית עבר צורות שונות של הקצנה והוא עדיין מהווה איום ממשי וחי מאוד על העולם", צייץ בתגובה לטראמפ.  

בתוך כך, הכורדים הגיבו באכזבה להחלטה האמריקאית. "נסיגה צבאית מצפון סוריה תוביל את האזור לתוהו ובוהו וחוסר יציבור. לא רק את סוריה אלא גם את עיראק. ארצות הברית משאירה את הכורדים להיות קורבות של רצח עם נוסף שיתבצע בימים הקרובים על ידי הכוחות הטורקים", הסבירו. 

מוקדם יותר היום, הבית הלבן הודיע כי הם החלו בהסגת כוחות הצבא מסוריה. בהודעה נמסר: "לפני חמש שנים, ארגון המדינה האסלאמית דאעש היה כוח חזק ומאוד מסוכן במזרח התיכון, ועכשיו ארצות הברית הביסה את הח'ליפות הטריטוריאלית. הניצונות הללו על דאעש בסוריה לא מסמלים את סוף הפעילות של הקואליציה או את הקמפיין שלה".

חיילים אמריקאים בסוריה, ארכיון. צילום: רויטרס
 
כזכור, ארצות הברית עדיין מחזיקה כ-2,000 חיילים בסוריה, רובם מהיחידות המיוחדות והם פועלים בשיתוף פעולה הדוק עם ברית בשם "הכוחות הדמוקרטיים הסורים" (SDF) הכוללת מליציות ערביות וכורדיות. השותפות עם הברית הובילה לתבוסת דאעש במספר מוקדים בסוריה, אך עוררה את זעמה של טורקיה, חברה בנאט"ו, הרואה בכוחות הכורדים החברים בברית כארגון לוחמני הנלחם בטורקים. הדיונים מתרחשים כאשר אנקרה מאיימת בביצוע מקפה חדשה בסוריה, כאשר האמריקאים נתפסים כגורם המייצב בסוריה, המרתיע מעט את הגורמים השונים. 
 
ממשרד החוץ הרוסי נמסר כי "נוכחות הכוחות האמריקאים בסוריה הופכת למכשול מסוכן בדרך להשגת הסכם שלום במדינה, והאשימה את וושינגטון בהשארת כוחותיה בסוריה באופן לא חוקי". דוברת משרד החוץ אמרה בשיחה עם עיתונאים: "הנוכחות האמריקאית הבלתי חוקית בסוריה הפכה למכשול מסוכן בדרך להשגת הסכם שלום, זאת במקום להיות גורם הנאבק בטרור".