על רקע המחסור הגובר בטייסים, בחברת אל־על השיקו את האקדמיה להכשרת טייסים בארה"ב. במחזור הראשון משתתפים 23 ישראלים בני 21־53. הלימודים התיאורטיים והמעשיים יתקיימו ב־Aviator College of Aeronautical Science & Technology, מוסד אקדמי לתעופה בארה"ב, במסלול ייחודי המשלב תוכני חובה בהתאם לדרישות רשות התעופה האמריקאית ותוכני העשרה המותאמים לחברות תעופה מסחריות.

מנהלת האקדמיה לטיס באל־על עינת בנימיני־צור ציינה שלאחר פניות מצד אלפי מתעניינים ותהליך מיון שנמשך כמה חודשים וכלל מאות מועמדים, נבחרו 23 הסטודנטים. תהליך המיון כלל מבחנים לבחינת יכולות קוגניטיביות ופסיכו־מוטוריות, ראיון פסיכולוגי וראיונות אישיים. קורס הטיס יימשך כשנתיים. בשנה הראשונה הקורס יתמקד בלימודים ובהדרכות מעשיות, ובשנה השנייה יצברו הסטודנטים שעות טיסה באמצעות הדרכות בטיסות לחניכים מהשנה הראשונה. 
 
בנימיני־צור הוסיפה כי חלק מאלו שהתקבלו לקורס שירתו בחיל האוויר, לא כטייסים. "יש כאלו שהיו בקורס טיס ומסיבות שונות לא סיימו אותו וכעת רוצים להגשים את החלום. חלק נוסעים עם בני המשפחה למסע שהיעד שלו הוא טייס באל־על".


כל סטודנט ישלם עבור הקורס בשנה הראשונה כ־65 אלף דולר. נוסף לכך, הוא יישא בעלות המחייה. "העלות הכוללת של הלימודים תעמוד על כ־100 אלף דולר", העריכה בנימיני־צור. התנאי הבסיסי להתקבל כטייס לאל־על הוא צבירת לפחות אלף שעות טיסה ובמהלך השנה השנייה אמורים הסטודנטים לצבור את אותן שעות. עם זאת, הדבר אינו מבטיח את קבלתם לאל־על ויהיה עליהם לעבור הליכי מיון לאחר סיום הקורס.

מטוס אל על. צילום: אבשלום ששוני


"אנחנו שמחים להכריז על פתיחת המחזור הראשון של האקדמיה לטיס. מגמות התרחבות עולם התעופה וההצטיידות במטוסים רבים בארץ ובעולם מצביעות על מחסור עולמי בטייסים", ציין סמנכ"ל מבצעים באל־על נועם דורון. "הזמנו לראשונה צעירים וצעירות לבחור בעולם התעופה כקריירה, ללמוד במסלול מעניין, חווייתי ומאתגר בעל אופק תעסוקתי".