"על ארה"ב לשקול אם לא רצוי וראוי לפרוש מחברות באו"ם", טענה חריגה בתקיפותה זאת העלתה ניקי היילי, המסיימת בשבוע הבא את תפקידה כשגרירת ארה'ב באו"ם. 


בראיון שנתנה לקבוצה קטנה של עיתונאים, אמרה היילי: "על אזרחי ארה"ב לשאול ולהחליט האם כדאי בכלל שאמריקה תישאר באו"ם?". ניקי היילי, שכיהנה כשגרירה בשנתיים האחרונות, תקפה את הארגון העולמי כ"ארגון שמתנהל בבזבוז רב ובניצול לרעה של סמכויותיו".
לטענתה, האו"ם הוא "לא הוגן, לא ישר ולא צודק פוליטית כלפי ארה"ב וכלפי בעלות בריתה". היילי ציינה עם זאת, שהאו"ם הטיל סנקציות נגד קוריאה הצפונית ואמברגו על נשק נגד דרום סודן. "יש נקודות אור", אמרה אבל פסק הדין הסופי עדיין בחוץ". בין האכזבות והתסכולים שלה משהותה בזירת האו"ם הזכירה ניקי היילי במיוחד את ההצבעה במליאת עצרת האו"ם נגד החלטת הנשיא טראמפ להעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים. "אתה נכנס לאו"ם עם שכפ"ץ לגופך כי אתה יודע שאתה צריך להלחם אבל אינך יודע איך", אמרה.

השגרירה לשעבר גם תקפה את מועצת הביטחון ש"ווטו רוסי משתק את תפקודה". "זה הדבר הכי מתסכל שהמועצה ממשיכה להגן על סוריה ולחלץ אותה מעונש על שימוש בנשק כימי". היילי סיפרה כי לא רצתה לבזבז את זמנה באו"ם בפגישות ושיחות עם שגרירי מדינות סרבניות ונמנעה לדבריה מפגישות עם שגרירי קובה וסוריה.
בתשובה לשאלה לדעתה על שתי המעצמות היריבות, רוסיה וסין ונוכחותן בזירת האו"ם השיבה ניקי היילי ש"כל מה שדיפלומטים רוסיים רוצים וחותרים באו"ם  זה לשבש וליצור כאוס. הסינים הפכו לאמיצים יותר בניצול כוחם הכלכלי. הסינים אומרים לנציגי ארצות קטנות, אם אתם לא מצביעות איתנו אנחנו נדרוש מכן לפרוע את  ההלוואות שנתנו לכן".