"מרגישה בת מזל להיות בחיים": התיירת מריסה קלר מלונדון, שהתארחה במלון ה"שנגרי-לה", בו התבצעה אחת מהתקיפות בשורת התקיפות הרצחניות בסרי לנקה שהתרחשו היום (ראשון), אמנם לא נכחה במלון בזמן הטבח, אך טענה: "מרגישה בת מזל להיות בחיים עכשיו". "בן דודי התקשר אליי כדי לומר לי שבית המלון הופצץ", הוסיפה, "ראינו את האמבולנסים ממהרים לזירה ואמרתי לו בטלפון 'אתה צודק'".

"חזרנו למלון, וראינו את כולם בחוץ, צוות המלון ניסה לוודא מי בטוח ומי נקלע להתקפות. היו גופות, דם, אמבולנסים ומשטרה. כוחות משטרה מיוחדים נשלחו פנימה, כשהמלון נחסם לגמרי מכל הכיוונים", סיפרה התיירת על מראות הזוועה.

ג'וליאן עמנואל ומשפחתו, מהעיירה סארי שבבריטניה, התארחו במלון "סינמון גראנד" כשרעשי הדף הפיצוצים העירו אותם: "היו שם רכבי חילוץ והצלה, כבאיות, סירנות", סיפר לרשת ה-BBC הבריטית. "יצאתי מהחדר וראיתי מה מתרחש, החישו אותנו במורד המדרגות לתפוס מחסה. אמרו לנו שיש במלון פצצה, ושכמה אנשים נהרגו. אחד מאנשי צוות המלון אמר שהיה מדובר במחבל מתאבד", הוא משחזר.
 

דוקטור סימון וויטמארש מוויילס מבלה את החופשה השנתית שלו בסרי לנקה. הרופא בן ה-55 רכב על אופניים ליד העיר בטיקלואה כששמע "פיצוץ גדול", לדבריו. כרופא ילדים לשעבר, וויטמארש התנדב בבית החולים המקומי, אבל נאמר לו כי המצב מטופל: "בשלב בו הגעתי, הרשויות הפעילו פרוטוקלי חירום", אמר. "בית החולים היה תחת אבטחה כבדה על ידי הצבא, שעצר את רוב בני האדם שניסו להיכנס למתחם".

אחת מזירות הטבח בסרי לנקה. צילום: רויטרס


שמונה בני אדם נעצרו בחשד לקשירת קשר לביצוע שורת מקרי הרצח הנוראיים במדינה שבלב האוקיינוס ההודי, אך טרם ברור מי מהם באמת אחראי לנעשה. שגרירה בכירה לענייני בריטניה בסרי לנקה, מנישה גואנסקרה אמרה כי "התהודה והדיוק של הפיגועים היו בלתי צפויים". היא הוסיפה כי: "הרשויות עשו כל שביכולתן להביא את המעורבים בנושא לדין".