דוח שמפרסם האו"ם מזהיר: מיליון מכלל שמונת מיליון הזנים של בעלי חיים וצמחים בטבע נתונים בסכנת הכחדה כוללת בתוך עשורים ספורים בשל הפעילות האנושית. מחבריו קוראים לכל תושבי כדור הארץ לשתף פעולה כדי לבצע "שינוי מהפכני" שיעצור את הסכנה.



המצע הבין־ממשלתי למדע ולמדיניות על גיוון ביולוגי ושירותים למערכות אקולוגיות, גוף שמשתייך לתוכנית הסביבה של האו"ם, פרסם את הדוח, ובו 1,800 עמודים - הראשון מסוגו מאז 2005. כ־500 מומחים מ־50 מדינות בחנו אלפי חומרים כדי לבחון באופן חסר תקדים את ההשפעה של בני אדם על מערכות הטבע - והתוצאה חמורה ביותר.
 
לפי החוקרים, אוכלוסיית העולם הוכפלה מאז 1970, הכלכלה העולמית צמחה פי ארבעה והסחר הבינלאומי התרחב פי עשרה. הדבר הוביל לפגיעה חמורה בטבע בשל הצורך לספק מזון ובגדים  וליצור מקורות אנרגיה.


 

החוקרים הזהירו ואמרו כי בחמשת העשורים האחרונים הצטמצמה אוכלוסיית יונקי הבר ב־82%, המערכות האקולוגיות הטבעיות איבדו כ־47% משטחן בממוצע ומיליון זנים נמצאים בסכנה של הכחדה כוללת, בהם שניים מכל חמישה זנים של יצורים אמפיביים. "נראה שהשימוש בקרקעות הוא המניע העיקרי לקריסת הגיוון הטבעי, כש־%70  מהחקלאות קשורים לייצור בשר", אמר יאן לאורן מהמכון למחקר מדיניות בצרפת.