ח"כ רם בן ברק ממפלגת "כחול לבן" אמר היום (שבת) באירוע שבתרבות בכפר סבא כי קיבל לפני פיזור הכנסת הצעה לערוק לליכוד מבכיר המקורב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, אולם השיב בסירוב. "הוא הציע לי להיות שר בטחון, ממלא מקום ראש הממשלה ואחראי על המשא ומתן עם הפלסטינים בעקבות תוכנית המאה", אמר. "אני לא מאמין שבאמת היה קורה עם זה משהו, אבל סירבתי כי מבחינתי נתניהו הוא המשחית הלאומי והמפלג הלאומי, אין מצב שאשב בממשלה כשכל מה שהוא גורם זה לשנוא אחד את השני". 


בן ברק, שהיה בעברו המשנה לראש המוסד, גם כי "ראש הממשלה עשה כמה עבירות ביטחוניות למשל במסיבת העיתונאים שהציג את המבצע באיראן. כך למשל, הוא החליט בהחלטה של רגע להפסיק מדיניות עמימות של 70 שנה לאחר אחד המבצעים בסוריה. ברגע שהוא פונה לעם האיראני ואומר 'אנחנו תקפנו אתכם', אז הוא מחייב את השלטון להגיב. היום חושבים באיראן איך להחזיר לנו על הבושה שעשינו להם, צריך להבין את זה. השיקולים האישיים גוברים על השיקולים הממלכתיים, רואים את זה גם בפיזור הכנסת האחרון. הוא קיבל מנדט להקים ממשלה והוא לא הצליח, הוא היה צריך להחזיר את המנדט לנשיא".

בתגובה לדברים, נמסר ממפלגת הליכוד כי "לאחרונה יש תופעה חדשה, כל מי שרוצה לנפח בערך עצמו מספר שקיבל איזושהי הצעה. כדאי שילמדו את חוקי הכנסת לפני הפיברוק הבא. הדברים של רם בן ברק הם בדיחה חסרת בסיס. רה״מ נתניהו או איש מטעמו לא הציעו לו דבר, ובדיקה קצרה הייתה מגלה שלהצעות כאלה אין שום היתכנות משפטית".
 
לא מצליחים לראות את הסרטון? צפו בו באתר המותאם

חברת הכנסת סתיו שפיר (העבודה) קראה באירוע שבתרבות במודיעין ליו"ר מפלגתה, אבי גבאי, "לפנות את מקומו מחר בבוקר ולהכריז על פריימריז פתוחים להנהגת המפלגה". לדבריה, "עלינו לקיים פריימריז פתוחים במהירות, להזמין את הציבור שעתיד המדינה חשוב לו להצטרף לשורותינו ולהכריע. נקים את תנועת העבודה מחדש, מהיסוד, כדי שתעמוד בחזית המאבק על הדמוקרטיה ועל החיים שלנו כאן". 
 
על המו"מ שניהל נתניהו עם גבאי, השיבה כי "נדהמתי וכאבתי לראות שחלק מחבריי שיתפו פעולה במסגרת המו"מ עבור תפירת תיקים לעצמם. בדיוק זה מה שנתניהו רוצה - שהציבור יתעב את הפוליטיקה ויברח, במקום להתגייס למאבק על הדמוקרטיה. אני דורשת פריימריז פתוחים להנהגה. אסור לקחת מהציבור את הקול שלו כי המפלגה תאבד את עצמה, ולאנשים כמוני יהיה קשה להרגיש שהיא הבית שלנו".

חבר הכנסת טל רוסו (העבודה) התייחס באירוע שבתרבות בכפר סבא למשא ומתן שניהלה מפלגתו עם נתניהו על כניסה לממשלה, ואמר כי "אצלי הדבר הכי חשוב הוא המדינה, אחר כך כך המפלגה ורק אז אני. אם יש סיכוי להציל את המדינה, לשמור על הדמוקרטיה ולמנוע מסע בחירות נוסף, לדעתי עם תוצאות גרועות יותר, ולחסוך 3 מיליארד שקל ועוד חצי שנה של אי תפקוד, איך אפשר לא להסתכל על ההצעה? גם אם חמאס היה מציע הצעה או סוריה, היינו בודקים את זה".

"הבחירות החוזרות הן הזדמנות עבור מנדלבליט, אסור לו לדחות את השימוע". ח"כ שלח בבאר שבע

 

על עתידה של המפלגה אמר ח"כ רוסו: "אני חושב שיש למפלגת העבודה מקום חשוב במדינת ישראל והיא צריכה להיות אלטרנטיבה לשלטון בעוד כמה שנים. אנחנו בונים את כל התהליך של המפלגה, אולי עוד נתאחד עם מפלגה אחרת, אני לא פוסל כרגע שום דבר. יש סכנה גדולה שהימין יתחזק ובעוד 3 חודשים נוכל לקבל מפלגות שחשבנו שייעלמו מהמפה".

חבר הכנסת עפר שלח (כחול לבן) התייחס באירוע שבתרבות בבאר שבע לבחירות החוזרות ואמר כי הן "הזדמנות עבור היועץ המשפטי לממשלה". לדבריו, "אסור למנדלבליט לדחות עוד את השימוע של נתניהו, ועליו לקבל החלטה סופית מייד לאחריו. אני מאמין שכחול לבן תנצח בבחירות, אבל בכל מקרה חיוני לדעת אם נתניהו הולך למשפט עוד לפני שתורכב הממשלה הבאה. כך תימנע חזרה על הביזיון שחווינו בשבועות האחרונים, ואפשר יהיה להרכיב ממשלה בישראל".
 
עוד אמר, כי "הציבור בישראל היום בסוג של הלם ממה שראה בשבועות האחרונים. אנשים שואלים את עצמם איך הגענו למצב האומלל, שבו המדינה משותקת יותר משנה. יש לזה רק תשובה אחת: את נתניהו מעניין רק להציל את עצמו ממשפט, ולכן לא הצליח להרכיב ממשלה למרות נצחונו בבחירות. אני בטוח שהוא ישלם על זה מחיר, והציבור ייתן את המנדט בבחירות הבאות לכחול לבן בראשות בני גנץ".

ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) התייחס באירוע שבתרבות של עיריית כפר סבא לפיזור הכנסת ואמר כי "ידענו מהרגע הראשון שנתניהו לא רוצה אותנו בממשלה. הצבנו חמישה תנאים, העוזר של ליצמן, בבצ'יק, יושבת בלשכת ראש הממשלה 48 שעות ומנסח איתו את הצעות הפשרה. דבר אחד הם לא מוכנים לתת - את חוק הגיוס שאטיאס ומקלב אישרו. החוק מתאים מאוד לחרדים".

לדבריו, "אני חושב שליברמן לא אוהב את נתניהו כל כך אבל זה לא רלוונטי. מה שיקרה בבחירות הוא שנתניהו יתקוף אותנו ואנחנו נתחזק. הוא לא מפחיד אותנו באיומים שלו. נתניהו עסק ארבעה שבועות בניסוח חוק החסינות, לאחר מכן שבוע בזהות מבקר המדינה ונשאר לו שבוע לעסוק בבניית קואליציה".