בגבול הרצועה הימים האחרונים מאופיינים בחזרה לשגרה, כשבמערכת הביטחון לא מזהים בשלב הזה התרעה מודיעינית להסלמה. עם זאת, הרג שני המפגינים ליד גדר הגבול בסוף השבוע האחרון, כמו גם הקרע הפנימי ההולך וגדל בין חמאס לג'יהאד האסלאמי בעקבות לאחר פיגוע התופת בו נהרגו שלושה שוטרים של חמאס בשבוע שעבר, מסלים את המתיחות בתוך הרצועה.
המשלחת המצרית יצאה אחר הצהריים מרצועת עזה, לאחר שסיימה סבב נוסף של שיחות עם בכירי חמאס והג'יהאד האסלאמי. על פי מקורות בעזה, ראשי המודיעין המצרי עמדו על כך שיש לשמור על רגיעה ברחבי הרצועה, ונדרשו על ידי ראשי חמאס לשפר את המצב ההומניטרי על גבול עזה-מצרים. המשלחת הביטחונית המצרית אף ביקרה במעבר ועמדה מקרוב על סידורי הביטחון במקום.
מקור בעזה מסר ל"מעריב" כי "גם חמאס וגם הג'יהאד האסלאמי לא מעוניינים להסלים את המצב, ושיגורי הטילים מבוצעים שלא על דעת חמאס. ברור שחמאס מעוניין בשיפור המצב ההומניטרי, בעיקר תנאי המעבר של רפיח, וכן מעבר חלק של הכספים הקטאריים, או מתן אישורי עבודה לפועלים מעזה. אף אחד אינו מעוניין בהסלמה, במיוחד ערב הבחירות בישראל".

עימותים בגבול הרצועה. צילום: עבד ראחים חטיב, פלאש 90

על פי המקור, המצרים הבטיחו לפלגים הפלסטינים ללחוץ על ישראל, במטרה לא להשתמש בירי חי נגד מפגינים בצעדות השיבה בימי שישי.

בתוך כך בגזרה הצפונית, בצבא נערכים לאפשרות שחיזבאללה ינסה להחדיר לשטח האווירי הישראלי כלי טייס בלתי מאויש באמצעותו ינסה לבצע פעולה צבאית, תודעתית או חבלנית. בצה"ל לא יחסו חשיבות גדולה לאירוע נפילת הרחפן בשטח לבנון בסמוך ליישוב זרעית, במהלך פעילות שהגדרה כשגרתית. החשיפה הגבוהה לאירוע, שאינו נחשב נדיר במיוחד, נתפסה בישראל כחלק מתעמולה של חיזבאללה ולא מעבר לכך. בניגוד לפרסומים בלבנון, הרחפן נפל כבר ביום ראשון, ככל הנראה כתוצאה מתקלה טכנית ולא מהפלתו. בצה"ל מדגישים כי אין למעשה חשש מדלף מידע כתוצאה מנפילת הרחפן.

במקביל, מסר צה"ל כי לפנות בוקר זוהו מספר שיגורים כושלים משטח סוריה שנפלו כשני קילומטרים מהגבול עם ישראל. הירי בוצע על ידי פעילי מליציות שיעיות בהובלת כוח קודס האיראני משטח סוריה בפאתי דמשק. במערכת הביטחון מעריכים כי היעד היה מוצב צה"ל בהר החרמון. בהודעת דובר צה"ל בשפה הערבית נמסר: "אנחנו מזהירים את משטר אסד שישלם מחיר יקר על כך שהוא מאפשר לאיראנים ולמיליציות השיעיות לפעול משטחו".