בהלת הקורונה נמשכת: לאחר שארגון הבריאות העולמי הודיע על מצב חירום בעקבות התפשטות הווירוס, ברחבי העולם ממשיכים להיערך לסכנת הנגיף הקטלני שגבה עד כה את חייהם של 213 בני אדם. במסגרת זו, משרד החוץ מתריע כי אין לנסוע בעת הזו למדינה מחשש להידבקות בנגיף, כאשר בנוסף שר הפנים, אריה דרעי, הודיע על סגירת המעברים הימיים והיבשתיים בפני זרים ששהו בסין. 

במשרד החוץ עדכנו כי נציגויות ישראל בסין ממשיכות לפעול כרגיל, ובין היתר לטפל בישראל המעטים הנמצאים במדינה, וכי הדיפלומטים הישראלים בסין מדווחים כי לא מורגש מחסור במוצרי יסוד ומזון והם מוכנים להמשך פעילות של הנציגויות. הנציגויות עומדות בקשר עם הרשויות בסין שעושות מאמצים לטפל בהתפשטות הנגיף. 

בדיון שהתקיים היום בין מטה משרד החוץ בירושלים לבין הנציגויות בסין הוחלט כי תעודכן אזהרת המסע לסין לפיה משרד החוץ ממליץ לאזרחי שלא לנסוע בעת הזו לסין וכי אזרחי ישראל הנמצאים בסין ישקלו האם לעזוב את המדינה בהקדם. יש לציין כי על אף ביטול הטיסות הישירות בין סין לישראל, עדיין קיימת אפשרות לעזוב את סין דרך אירופה או יעדים מסויימים באסיה ולהגיע לארץ.

בהודעת משרד החוץ נמסר כי "בהמשך להכרזת  ארגון הבריאות העולמי (WHO) על מצב חירום בינ"ל בהקשר לנגיף הקורונה,  ממליצים לאזרחים ישראלים להימנע מלטוס לסין עד לסיום מצב החירום או הודעה אחרת. לאזרחים ישראלים השוהים בסין, מומלץ לשקול יציאה מסין. עקב החלטת שר הבריאות לאסור נחיתת טיסות מסין בישראל, ניתן לשוב דרך מדינה שלישית. המלצת המסע אינה רלוונטית כרגע להונג קונג ומקאו".

עוד צוין בהודעה כי "משרד החוץ מבקש להדגיש כי נציגויות ישראל בסין (ביג'ינג, שנגחאי, גוונגו' וצ'נגדו וכן הנציגו  בהונג קונג) ממשיכות ופועלות למרות מצב החירום".

לא תותר כניסת זרים ששהו בסין

בעקבות המלצת משרד הבריאות ושר הבריאות יעקב ליצמן, הנחה היום השר דרעי, למנוע כניסה לישראל של אנשים ששהו בסין בשבועיים האחרונים ושאינם אזרחי או תושבי ישראל. כניסתם תימנע דרך מעברי הגבול היבשתיים והימיים. הכניסה תימנע למעט אלה שיש בידם כרטיס טיסה תקף לטיסה שאמורה לעזוב את ישראל עד 6 שעות ממועד הכניסה לישראל, וזאת עד להחלטה אחרת. 

שר הפנים דרעי, הנחה את מנכ״ל רשות האוכלוסין וההגירה, פרופ׳ שלמה מור יוסף, להיות בקשר רציף עם מנכ״ל משרד הבריאות כדי למצוא פתרונות מתאימים בהתאם להמלצות המתעדכנות בנושא.

שני מקרים ראשונים בבריטניה

ארה"ב הוציאה היום אזהרת מסע חמורה לסין, כאשר במקביל שר החוץ היפני, טארו קונו, קרא לאזרחי מדינתו לא לנסוע למדינה. במקביל, בריטניה דיווחה הבוקר על זיהוי שני מקרים ראשונים של קורונה במדינה. קצין הרפואה הראשי של אנגליה, כריס וויטי, אמר כי "המטופלים מקבלים טיפול מטעם מומחה, ואנחנו משתמשים בהליכים לבדיקה הזיהום ומניעת התפשטות הווירוס". 

בינתיים, חברות התעופה בעולם ממשיכות בהשעיית טיסותיהן לסין, כאשר הבוקר חברת התעופה של רואנדה, "רואנדאייר", השעתה את כל טיסותיה לסין בשל החשש להתפשטות נגיף הקורונה, זאת בדומה לצעדים שבהם נקטו היום חברת התעופה הווייטנאמית "וייטג'ט" וחברת התעופה "קניה אירווייס".

בקוריאה הדרומית דווח כי 368 אזרחים שהגיעו ממחוז ווהאן הושמו במתקנים מבודדים עד לשלילת החשש להידבקות במחלה. מלבד זאת, במונגוליה הוחלט למנוע מאזרחיה לנסוע לסין ולסגור את כל מעברי הגבול בפני אזרחים המגיעים מסין עד ה-2 במרץ. במדינה הודיעו גם כי כל המטיילים הזרים שירצו להיכנס לשטחה לאחר שביקרו בסין לא יוכלו לעשות זאת. 

רשות התעופה של סין אישרה להוציא שתי טיסות מיוחדות של חברת שיאמן איירליינס כדי להחזיר לווהאן אזרחים סינים מבנקוק שבתאילנד ומקוטה קינבאלו שבמלזיה. מנגד, בבייג'ינג שבסין נעשה שימוש באמצעים מיוחדים לגילוי טמפרטורת הגוף בתחנות הרכבת התחתית ברחבי העיר.

אמש ששת אלפים בני אדם הוחזקו בהסגר בספינת תענוגות סמוך לחופי איטליה, לאחר שעלה החשש לפיו שניים מהנוסעים - בני זוג מהונג קונג נדבקו בנגיף הקורונה. הנוסעים היו תקועים בספינת התענוגות האיטלקית במשך מספר שעות ורופאים שעלו לסיפון הכניסו את הזוג הסיני לבידוד, כאשר האישה סובלת מחום. שלושה רופאים ואח בדקו את השניים, ושלחו דגימות למעבדה