מגיפת הקורונה ממשיכה להתפשט ברחבי העולם: במהלך הלילה (בין חמישי לשישי) הוכרז הקורבן ה-12 בארה"ב מהנגיף הקטלני, תושב מחוז קינג שבמדינת וושינגטון, בה מתו 11 מתוך 12 האמריקאים שחייהם נגבו בעקבות הווירוס. בנוסף, אותרו במהלך הלילה שני מקרים של הדבקות בנגיף במדינת טקסס הגדולה ועוד שני מקרים במרילנד שבמזרח.

אתמול, הרשויות בקליפורניה הכריזו על מצב חירום ואסרו את כניסתה של אוניית נופש לאחר שאחד מנוסעיה מת מהנגיף.
חולה בן 71 שסבל מבעיות בריאות קודמות מת בקליפורניה ביום רביעי - והוא הקורבן ה־11 בארה”ב, והקורבן היחיד מחוץ למדינת וושינגטון. בעקבות זאת הודיע המושל גאווין ניוסום על מצב חירום כולל בקליפורניה, בניסיון לעצור את התפשטות הנגיף, כדי "לסייע למדינה להכין את הקהילות שלנו ואת מערכת הבריאות למקרה של התפשטות נרחבת יותר”.

בדיקה העלתה שהחולה נדבק בנגיף בעת שהיה על סיפונה של אוניית הנופש “גרנד פרינסס”, השייכת לחברת הספנות המפעילה את “דיימונד פרינסס”, שהייתה בבידוד ביפן. הוא השתתף בשיט למקסיקו ושב לסן פרנסיסקו ב־21 בפברואר. אלפי נוסעים ירדו אז ואלפים אחרים עלו לקראת הפלגה להוואי. בשל כך החליטו הרשויות לעצור את האונייה מחוץ לנמל בקליפורניה לצורך ביצוע בדיקות. לפי החשד, 11 נוסעים ועשרה אנשי צוות נדבקו.

הקורונה בארה
הקורונה בארה

למרות התפשטות הנגיף בארה”ב ובעולם, הנשיא דונלד טראמפ טען שההצהרה של מנהל ארגון הבריאות הבינלאומי כי שיעור מקרי המוות עומד על 3.4% מן החולים היא “שגויה לחלוטין” וכי השיעור עומד על פחות מאחוז. הוא גם הצהיר כי אין מדובר במקרה חירום רפואי. “זה קיים אצל הרבה אנשים, וזה מתון”, אמר בראיון לרשת FOX, “הם מתגברים על כך במהירות. הם אפילו לא הולכים לרופא”.

אלא שבינתיים הנגיף אינו עוצר. אתמול נוספה גם דרום אפריקה לרשימת המדינות שבהן התגלו חולים. הרשויות בגרמניה דיווחו על 109 חולים חדשים, ובסך הכל יש 349 מקרים במדינה. בהולנד זינק מספר החולים מ־38 ל־82 בני אדם, וביוון נמצאו 31 חולים, אחרי שהתגלו 21 מקרים נוספים.

אתמול דווח על הקורבן הגדול הראשון של פגיעת נגיף הקורונה בענף התעופה: Flybe הבריטית, חברת התעופה האזורית הגדולה באירופה, הכריזה על פשיטת רגל. אומנם החברה כבר סבלה מבעיות פיננסיות קשות, ובינואר אישרה הממשלה להעניק לה סיוע חירום, אולם הירידה במכירות הכרטיסים בשל התפרצות הנגיף הסבה לה הפסדים נוספים, שלא אפשרו את המשך פעילותה. בשל כך בוטלו כל הטיסות באופן מיידי, והנוסעים התבקשו שלא להגיע לשדות התעופה.

החשש הוא שמה שקרה ל־Flybe יקרה בקרוב גם לחברות תעופה אחרות, שכבר מרגישות את הפגיעה במכירות הכרטיסים ובהכנסות. ארגון חברות התעופה הבינלאומי (IATA), הכולל 290 חברות תעופה מובילות, העריך אתמול שההפסדים השנתיים בתחום טיסות הנוסעים יעמדו על 63־113 מיליארד דולר, אם יימשך המשבר.