מצעד החיים, המתקיים כל שנה בפולין ביום השואה, לא יתקיים השנה, לראשונה מאז היווסדו ב-1988, כך הודיעה הלילה (שני) העמותה המארגנת את המצעד, וזאת בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, בעיקר באירופה ובארצות הברית. הכוונה כרגע היא לקיים את המצעד במועד מאוחר יותר השנה, בהתאם לתנאים הבריאותיים.

יו"ר המצעד, ד"ר שמואל רוזנמן, אמר כי "לאחר התייעצות עם רשויות הבריאות הרלוונטיות, אנחנו נאלצים להודיע בלב כבד על דחיית המצעד השנה. הדאגה העיקרית שלנו היא בריאותם של המשתתפים הרבים ושורדי השואה שמתלווים אליהם. לאור העובדה שמדובר באירוע הכולל 110 משלחות מרחבי העולם, יש לנו אחריות לנקוט בצעדי זהירות בהתאם להנחיות גורמי הבריאות". 

לאור דחיית המצעד, החליטה העמותה המארגנת אותו להשיק קמפיין המעודד צעירים ברחבי העולם להיאבק באנטישמיות ובגזענות תחת הססמה "Never Means Never". בכך, אומרים בעמותה, נמשיך לחנך צעירים על ההסיטוריה של השואה ללמד ערכים של סובלנות. "המסר החינוכי שלנו יועבר השנה באמצעים אחרים. גם אם לא נוכל להגיע לפולין, אנחנו נשארים מחוייבים לערכים שלנו ולתפקיד ההסיטורי שלנו", אמר ד"ר רוזנמן.

מצעד החיים הוא תוכנית החינוך לשואה השנתי הגדולה ביותר. כאמור, הוא מתקיים ללא הפסקה מאז 1988 עם יותר מ-10000 יהודים ולא יהודים מ-40 מדינות. לאורך השנים השתתפו למעלה מ-300 אלף איש במצעד שיוצא ממחנה הריכוז אוששויץ לבירקנאו.

נשיאת מצעד החיים, פיליס גרינברג היידמן, אמרה כי דחיית המצעד אין משמעותה ש"אנחנו נירתע מלעמוד במשימה והאחריות שלנו לזכור את העבר ואת קורבנות השואה ולכבד את השורדים".