נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע הלילה (בין רביעי לחמישי) כי על רקע המאבק בנגיף הקורונה, ארה"ב תפסיק את כל הטיסות מאירופה למשך 30 יום החל מיום שישי. בנוסף ציין כי המגבלות לא יחולו על בריטניה. טראמפ הוסיף: "לוירוס אין סיכוי נגדנו, אין שום מדינה שמוכנה להילחם בנגיף יותר מארה"ב".

עוד אמר נשיא ארה"ב: "האיסורים האלה לא תקפים לכמות האדירה של מסחר ומטען, אלא למגוון דברים אחרים כשנקבל את האישור לכך. אנחנו דנים בכל דבר שמגיע מאירופה לארצות הברית. אני בטוח שעל ידי המשך נקיטת הצעדים האלה נפחית באופן משמעותי את האיום על אזרחינו ובסופו של דבר ובזריזות נביס את הווירוס".

"מראשית הימים התמודדו מדינות ובני אדם עם אתגרים בלתי צפויים, כולל איומי בריאות גדולים בהיקפים גדולים ומסוכנים מאוד. כך זה תמיד היה וכך זה תמיד יהיה. הדבר היחיד שמשנה הוא כיצד אתה מגיב לאירוע, ואנחנו מגיבים במהירות ובמקצועיות רבה", אמר טראמפ. 

בנוסף קרא לכל מי שמרגיש לא טוב להישאר בבית ולא להגיע לעבודה, והוסיף כי כי ינקוט בפעולות חירום כדי להעניק סיוע כלכלי לעובדים חולים, מבודדים או מסייעים לאדם אחר שנדבק. לדבריו, "לא מדובר במשבר כלכלי, אלא באירוע זמני שיחלוף". 

מאוחר יותר נמסר מהבית הלבן כי הנשיא ביטל שתי עצרות בחירות שתכנן לקיים בקולרדו ובנבאדה. בהודעת הבית הלבן נאמר כי "הנשיא החליט לבטל את העצרות מתוך זהירות יתר בעקבות התפשטות נגיף הקורונה".