סרגיי סקריפל, סוכן מודיעין עבור בריטניה ועבור רוסיה, ובתו יוליה, שנפלו קורבן להרעלה לפני למעלה משנתיים בסולסברי שבבריטניה, עברו להתגורר בניו זילנד בזהות בדויה, כך דווח הבוקר (ראשון) בתקשורת הבריטית. על פי הדיווחים, השניים העבירו את השנה האחרונה בבית מוגן של ה-MI6 (ארגון הביון הבריטי).

גורם ממשלתי בכיר בבריטניה, שצוטט בסאנדיי טיימס, ציין כי השניים עזבו את הממלכה, כשהם מצוידים בתמיכה שתאפשר להם להתחיל חיים חדשים. למרות שהשניים יישארו ככל הנראה מתחת לרדאר עד יום מותם, הם עדיין בקשר עם שכניהם הוותיקים רוד קאסידי ואשתו מו, שקיבלו מהם מכתב בחג המולד האחרון. "נחמד לדעת שהם חושבים עלינו, אבל אני לא מצפה לפגוש אותם שוב", אמר בראיון.

כזכור, השניים נמצאו במרץ 2018 כשהם מחוסרי הכרה על ספסל בפארק ציבורי בעיירה סולסברי, ומהחקירה עלה כי השניים הורעלו באמצעות נוביצ'וק, גז עצבים כימי שנמצא בשימוש מאז התקופה הסובייטית. ב-5 באפריל פרסמה הבת, יוליה סקריפאל, הודעה ראשונה על התאוששותה מההרעלה וכחודש לאחר מכן אביה שוחרר מבית החולים. ב-5 בספטמבר, חצי שנה לאחר ההרעלה, פרסמה בריטניה שהחשודים בהרעלה הם שני רוסים, אלכסנדר פטרוב ורוסלן בושירוב, והוציאה נגדם צו מעצר אירופי.

יוליה סקריפל (צילום: פייסבוק)
יוליה סקריפל (צילום: פייסבוק)

ממשלת בריטניה האשימה את רוסיה וממשלתה בהרעלה, שבוצעה על ידי יחידת מודיעין מיוחדת - שתפקידה (על פי הדיווחים) התנקשויות זרות ופעילויות אחרות שמטרתן לערער את יציבותן של מדינות אירופה. מרבית ממשלות מדינות המערב, ובהן גם ממשלת ישראל, גינו את ההרעלה ובעוד ממשלת בריטניה מיהרה להאשים את רוסיה באחריות להרעלה, טרם הוכחה מעורבות שכזו.