המחאה בבלארוס צוברת תאוצה. הנשיא אלכסנדר לוקשנקו הצהיר אתמול כי "לא יהיו בחירות חדשות אלא אם כן תהרגו אותי", אחרי שזכה לקריאות בוז חסרות תקדים במהלך ביקור במפעל, בעוד מנהיגת האופוזיציה סבטלנה טיחנובסקיה הצהירה מגלותה בליטא כי היא מוכנה לשוב ולשמש מנהיגה זמנית.

יממה אחרי ההפגנות הגדולות ביותר במדינה מאז נפילת ברה"מ, כאשר מאות אלפים ממתנגדיו של לוקשנקו יצאו לרחובות הבירה מינסק וערים נוספות כדי לדרוש בחירות חוזרות אחרי הניצחון השנוי במחלוקת שלו בשבוע שעבר, הגיע הנשיא למפעל לייצור כלי רכב צבאיים שנחשב לאחד ממעוזיו.

במהלך הנאום, שנועד להראות כי "הרודן האחרון של אירופה" עדיין שולט במדינה אחרי 26 שנה, נשמעו פועלים קוראים לעברו "תתפטר!" לצד צעקות בוז. לוקשנקו החל לאבד את סבלנותו. "אתם מדברים על בחירות בלתי הוגנות ורוצים לקיים בחירות הוגנות", אמר. הקהל השיב: "כן!". "התשובה שלי היא: קיימנו בחירות, ועד שלא תהרגו אותי לא יהיו עוד בחירות".

הוא סיים את נאומו במילים: "תודה לכם. אמרתי הכל. אתם יכולים להמשיך לקרוא 'תתפטר'". זמן קצר לאחר מכן דווח על הפסקת הפעילות של רשת האינטרנט במדינה, ככל הנראה בניסיון למנוע את פרסום הסרטונים המביכים, אולם השיבושים הופסקו כעבור דקות ספורות.

טיחנובסקיה, שנאלצה להימלט לליטא אחרי הבחירות מחשש לשלומה, פרסמה אתמול סרטון שבו הביעה את נכונותה לשוב ארצה ולהנהיג את המדינה. "אני מוכנה לקחת את האחריות ולשמש מנהיגה לאומית בתקופה הזו כדי שהמדינה תירגע, תשוב לקצב נורמלי, כדי שנשחרר את כל האסירים הפוליטיים בזמן הקצר ביותר ונכין בחירות חדשות", אמרה.

אתמול גם החלו תומכי האופוזיציה בשביתה כללית בהשתתפות עובדי מפעלים, כאשר גם עובדי הטלוויזיה הממלכתית הצטרפו אליהם ונטשו את השידורים.

האסטרולוג של ערוץ הטלוויזיה אף הציג תחזית מותאמת שבה נאמר: "זה יום טוב להסכים עם מישהו על צעדים משותפים ולדון בתוכניות משותפות. אל תפחדו להצטרף למאבק. גם אם נראה שהיריב שלכם חזק יותר מכם, סיכויי הניצחון גבוהים מאוד".