הנשיא דונלד טראמפ אומנם אמר בטקס חתימת הסכמי השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות ולבחריין כי הוא בטוח שאיראן תחתום בסופו של דבר על הסכם גרעין חדש בגלל הלחץ הכלכלי הכבד המופעל עליה, אבל ארה"ב לא מתכוונת לחכות. כבר אתמול היא הטילה סנקציות על 45 גופים הקשורים ללוחמת סייבר לטובת איראן, ומחרתיים היא תחדש את הסנקציות שבוטלו בהסכם הגרעין.

ארה"ב תפעיל את הסנקציות לבדה, לאחר שכל החברות האחרות במועצת הביטחון, ובראשן מדינות אירופה, התנגדו להפעלת מנגנון הענישה על איראן בטענה שלארה"ב אין מעמד חוקי בנושא, משום שפרשה מההסכם.

"ארה"ב תעשה מה שעשתה תמיד – תיטול את חלקה באחריות", הצהיר מזכיר המדינה מייק פומפאו, שאירח את שר החוץ הבריטי דומיניק ראב. ראב הביע תמיכה במאמציה של ארה"ב להרחיב את ההסכם עם איראן למרות הבדלי הגישה בנושא האמצעים שיש להפעיל לצורך כך.

השגריר המיוחד לענייני איראן, אליוט אברמס, הסביר כי האמריקאים יענישו כל חברה וכל גורם שיסחר עם איראן, כפי שעשו עד כה, וזה היה אפקטיבי אף על פי שהאירופים הודיעו על הקמתו של מנגנון לעקיפת הסנקציות, שעד כה לא הוכיח את יעילותו. אברמס סבור כי בסופו של דבר האירופים ישתפו פעולה עם ארה"ב, וטען כי שמע מהם שהם חוששים מחידוש מכירת נשק לאיראן. 

אמש הבהירה ארה"ב, אשר מאשימה את נשיא צרפת עמנואל מקרון בשיתוף פעולה עם חיזבאללה בלבנון, כי תפרסם דוח פעילות הטרור של הארגון באירופה.