נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הפסיק היום (רביעי) בפתאומיות ראיון שלו לתכנית "60 Minutes" ברשת CBS. במהלך הראיון, צפוי היה טראמפ להמשיך לשיחה נוספת יחד עם סגנו, מייק פנס, כפי שדיווחו גורמים המעורבים במקרה. כאמור, הקטע לא צולם.

לאחר שצוות הצילום התמקם בבית הלבן, טראמפ ישב עם מגישת התכנית, לסלי סטהל, במשך 45 דקות, לאחריהן קטע הנשיא את הראיון ואמר לרשת כי הוא מאמין שיש בידם מספיק חומר לשימוש. רשת CBS לא השיבו במיידית על המקרה לבקשת רשת CNN, ובבית הלבן לא ערערו על הפרסום. בהמשך, טראמפ האשים את סטהל בכך שלא עטתה מסיכה במהלך הראיון ופרסום בחשבון הטוויטר שלו סרטון קצר בו היא אכן אינה עוטה מסיכה במהלך שהותה בבית הלבן. 

לרשת CNN הגיע מידע כי הקטע שהעלה טראמפ צולם למעשה לאחר שהראיון נקטע, כאשר היא הייתה עם אחד המפיקים של התכנית, טרם חזרה אל חפציה. עוד נטען, כי היא עטתה את המסיכה מהרגע בו נכנסה לבית הלבן עד לתחילת הראיון. 

שבועיים לפני מועד הבחירות הצפוי בארה"ב, נראה כי טראמפ עסוק בהתקפה של כל מי שמגנה את הקמפיין שלו, כך שקטיעת הראיון מצדו מצטיירת כחלק מאותו קו תקיף בקמפיין, שעתיד להסתיים בקרוב.

סגן הנשיא לשעבר ויריבו הפוליטי בהווה, ג'ו ביידן, וסגניתו קמלה האריס, התראיינו גם הם בתכנית המדוברת, כאשר כלל הראיונות אמורים להיות משודרים ביום ראשון הקרוב. בעוד ביידן והאריס צולמו כל אחד בנפרד, טראמפ ופנס אמורים היו להיות מצולמים יחד, כפי שעשו לקראת בחירות 2017.  

רגע לפני הבחירות, טראמפ מתמודד עם סקרים שאינם מציירים תמונה חיובית עבורו, אך רוחו הקרבית עלתה שלב השבוע, כמעין ניסיון לגרוף מצביעים נוספים. ביום שני, הוא כינה את ד"ר אנתוני פקוסי "אסון", ותקף את מערכות החדשות כשקרא להם "פושעים", מאחר ולא השמיצו את ביידן. 

טראמפ עוטה מסכה בעצרת הבחירות בבית הלבן (צילום: REUTERS/Tom Brenner)
טראמפ עוטה מסכה בעצרת הבחירות בבית הלבן (צילום: REUTERS/Tom Brenner)

בשעות הבוקר, פנה טראמפ לעורך דינו בבקשה שיפעל במהירות על מנת לחשוף את ביידן כמי שאינו ראוי לכהן כנשיא. כמו כן, הוא גינה את מארגני העימות הצפוי בין השניים, מאחר ובחרו להשתיק את המיקרופונים של היריבים מפעם לפעם במהלך העימות. 

טראמפ הביע לא פעם את זעמו באשר למתנגדי הקמפיין שלו, שטענו כי נידון לכישלון, ואף טען כי הרפובליקנים נוטים להתרחק. כשהופיע השבוע באריזונה, הודה טראמפ כי הוא מאוכזב. "אני לא מפוחד, אני חושב שאני כועס". 

בראיון בשנת 2018, סטהל אתגרה את טראמפ בשאלות על שינויי האקלים, ובפעם הזו אכן סיים את הראיון. סטהל סיפרה בנוסף כי בשנת 2016, כשהחל את המירוץ לנשיאות, הוא הודה כי תקף את התקשורת על מנת להכפיש סיפורים שליליים אודותיו. הוא אמר אז "אתה יודעים למה אני עושה את זה? אני עושה את זה כדי לפגוע באמינותכם ולהכפיש אתכם, כדי שכשתפרסמו מידע שלילי לגביי – אף אחד לא יאמין לכם".