ראש המודיעין הלאומי בארה"ב, ג'ון רטקליף, אמר הלילה (בין רביעי לחמישי) כי איראן ורוסיה השיגו מידע על רישום מצביעים בארה"ב בניסיון להתערב בבחירות. לדבריו, גורמים איראנים התחזו לפעילי קבוצת הימין הקיצוני "נערים גאים" ושלחו מיילים מאיימים לבוחרים. 

רטקליף וראש ה-FBI, כריסטופר ריי, הסבירו במהלך מסיבת עיתונאים שכינסו כי איראן אחראית להפצת מידע מוטעה לשם הונאת מצביעים. "נתונים אלה יכולים לשמש גורמים זרים בניסיון להעביר מידע כוזב לבוחרים הרשומים במטרה לגרום להם לבלבול, לזרוע כאוס ולערער את אמונם בדמוקרטיה האמריקאית", אמר ראש המודיעין הלאומי בארה"ב.

"ראינו כבר את איראן שולחת הודעות מייל מזויפות שנועדו להפחיד את המצביעים, לגרום לתסיסה חברתית ולפגוע בנשיא טראמפ", הוסיף רטקליף. "יכול להיות שראיתם דיווחים על כך במהלך 24 השעות האחרונות או שאולי הייתם מבין אלו שקיבלו את ההודעות הללו". 

טראמפ וביידן מחליפים קללות במהלך העימות הסוער (צילום: רויטרס)

גורם בכיר בקהילת המודיעין האמריקאית אמר ל-CNN כי "קהילת המודיעין העריכה שכוונותיה של איראן תואמות את הצהרותיו של ביל אוונינה בעניין זה". כזכור, אוונינה, מנהל המרכז הלאומי לביון נגדי של ארצות הברית, אמר במהלך חודש אוגוסט שאיראן, רוסיה וסין מתכוונות להתערב בבחירות 2020.

הגורם שצוטט ב-CNN הסביר כי "האיראנים עוקבים מקרוב אחר הפוליטיקה בארה"ב ומבינים את הרקע של 'הנערים הגאים'. הם ידעו כי שליחת המיילים תגרום לרעש בתקשורת שיזיק לטראמפ בגלל שחלק מתומכיו נתפסים כאלימים וככאלה המאיימים על הדמוקרטים". 

הודעת שני הבכירים מגיעה על רקע העימות האחרון הצפוי הלילה בין טראמפ וביידן לפני הבחירות בעוד פחות משבועיים. העימות יערך הלילה (בין חמישי לשישי) בשעה 4:00.

טראמפ שוקל לפטר את ראש ה-FBI לאחר הבחירות

דיווחים המתפרסמים בוושינגטון פוסט טוענים כי טראמפ וראשי צוותו שוקלים לפטר אחרי הבחירות את ראש ארגון ה-FBI, כריסטופר ריי. על פי העולה מהדיווחים, טראמפ מאוכזב מריי שלא הביע בפומבי עמדות נגד המועמד הדמוקרטי לנשיאות, ג'ו ביידן, במסגרת החקירות שנערכות נגד בנו האנטר.

על רקע קמפיין הבחירות האגרסיבי שמציג טראמפ נגד ביידן, במסגרתו קרא הנשיא לכלוא את המועמד הדמוקרטי, מתרבים הדיווחים כי הוא מאוכזב מריי שלא "מגבה" אותו בפומבי בעניין. גם לקראת בחירות 2016 קרא טראמפ לכלוא את הילרי קלינטון. אז הביע ראש הבולשת האמריקאית תמיכה בדבריו של המועמד הרפובליקאי.

גורמים המעורים בצוותו הבכיר של הנשיא מסרו כי הוא מעוניין בפעולה "ברורה וחד משמעית מצדו של ריי, כפי שעשה ראש ה-FBI הקודם ג'יימס קומי, 11 יום לפני בחירות 2016. לפני ארבע שנים הודיע קומי כי יפתח בחקירה נגד קלינטון בחשד לשימוש בחשבון דואר אלקטרוני פרטי בזמן שכיהנה בתפקיד מזכירת המדינה בממשל אובמה.

דובר הבית הלבן, ג'אד דיר, מסר כי "הבית הלבן אינו עוסק בספקולציות בנוגע לענייני כוח אדם. אם הנשיא לא חש ביטחון בנוגע לאחד מבכיריו הוא ידאג לעדכן את כולם בעניין". מטעם ה-FBI לא נמסרה תגובה.