ה-FBI והתובע הכללי של מדינת ניו-יורק בוחנים תלונות חוזרות ונשנות במהלך יום הבחירות (שלישי) על מערכת שיחות ספאם טלפוניות אשר ככל הנראה פועלות במטרה לשבש את הליך ההצבעה התקין. אזרחים במדינות רבות מדווחים על שיחות ספאם מוקלטות שמגיעות אליהם וקוראות להם להישאר בבית.

על רקע המאבק הנמשך בארצות הברית למאבק בנגיף הקורונה, וחרף רמת התחלואה הגבוהה בחודשים האחרונים, קוראות שיחות הספאם לאנשים "להישאר בבתיהם ולהישמר מפני יציאה מהם". רבים מהאזרחים שקיבלו את השיחות סיפרו שבשל אותן שיחות חשבו שהתקבלה החלטה על סגר כללי באזור מגוריהם, בשל הנגיף.

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בפילדלפיה. צילום: רויטרס

ג'וליה פורטר, סמנכ"לית בחברת Robokiller המתמחה במתן מענה לשיחות ספאם ומתקפות סייבר, הבהירה כי "יש בלבול רב בכל ענף הטלפון והסלולר". על פי הדיווחים נשמע בשיחות הטלפון קול נשי מלאכותי האומר לאזרחים: "שלום, הגיע הזמן להישאר בבית. הישארו בטוח בבתיכם".

עוד דווח בעניין זה כי לאורך תקופה ארוכה מדווחים אזרחים על שיחות ספאם מסוג זה, אולם בימים האחרונים הפכו השיחות הללו למובילות ברשימת הספאם הלאומית. כאמור ה-FBI והמשרד לביטחון פנים חוקרים את הפרשה, לאור החשש הרב במדינה מהטיית בחירות באמצעים שונים.

בנוסף, מוקדם יותר היום, דווח על שיחות ספאם באינדיאנה, אשר קראו לאזרחים להישאר בבית ואף ביקשו להטעותם ולומר שיום ההצבעה הוא מחר. לא נמסר האם אחד מהצדדים המתמודדים בבחירות הוא העומד מאחורי ניסיון ההטעיה.