שגריר ישראל בארצות הברית לשעבר, דני איילון, שוחח עם בן כספית, ינון מגל ואראל סג"ל על התוצאות המסתמנות של הבחירות בארצות הברית, ואמר: "אני רוצה להגיד משהו לגבי הרשתות החברתיות. אם טראמפ זוכה ונשאר בבית הלבן יש לו תוכנית לפרק את מה שקוראים לו 'ביק-טק' זה גוגל, פייסבוק וכל החברות האלה". לדבריו, הוא רוצה לפרק כי הוא רואה בהן מונופולים וזה בדיוק מה שעשו הרפובליקנים ב-1982 שפירקו את הבזק האמריקאי, ששלט על כל ארה"ב, לשבע חברות אזרחיות".

הנשיא דונלד טראמפ טוען להונאה בבחירות. צילום: רויטרס

מי ניצח?
"אם התוצאות יהיו בסוף לפי הקלפיות, אז המנצח יהיה ביידן. ואם הנושא יגיע לבית המשפט, אז המנצח יהיה טראמפ. 

זה יהיה בביהמ"ש.
"אז זה יהיה טראמפ. אם סופרים את כל הקולות נשארו רק המדינות המכריעות, שם טראמפ מוביל, אבל לא ספרו את הקולות באזורים הדמוקרטים שזה הערים הגדולות. אם יספרו שם רוב הסיכויים שביידן זוכה בהם ואז הוא הנבחר. אלא אם טראמפ יצליח לעצור את הספירה".

הוא לא יצליח
"אם אני צריך להחליט - אני אובד עצות. אין לי מושג, אבל בתחושת הבטן, אני חושב שזה יהיה טראמפ בסוף. אני חושב שבסך הכול ההצבעות בכול מקום הן רגשיות ולפי מתווים קבועים ולכן רואים מה שרואים".

הכרת את ביידן.
"הכרתי אותו והוא אולי הסנטור שפגשתי הכי הרבה פעמים - הוא היה יו"ר ואח"כ חבר בכיר ובעדת החוץ בסנאט, באמת ידיד ישראל. הוא היה מתחיל בזה – 'אני ציוני', והוא לא אמר רק לי בחדרי חדרים אלא גם באירועים פומביים. אין לא הצבעה אחת שהייתה אנטי ישראל או שהוא נמנע, כל הצבעותיו הן פרו ישראל".

השגריר לשעבר אמר ב-103FM כי "ביידן הוא נשיא כנראה של קדנציה אחת. הוא רוצה את המורשת שלו, בתקופת אובמה הוא עשה את ביידן לנער שליח, הוא היה האיש שמסדר את העניינים בקונגרס, אבל הוא לא ספר אותו במדיניות חוץ, בשום דבר". הוא העריך כי "ביידן ינסה לחצוב או לגבש מורשת שלו, שלא תהיה בכלל דומה לאובמה. אולי במדיניות פנים אבל לא במדינות חוץ". 

ג'ו ביידן ואשתו ג'יל (צילום: Tasos Katopodis/Getty Images)
ג'ו ביידן ואשתו ג'יל (צילום: Tasos Katopodis/Getty Images)

מה דעתך, האם נתניהו רוצה בניצחון טראמפ?
"אין לי ספק שהוא מכיר אותו ויש להם כימיה, בוודאי שירצה את טראמפ עם קושנר וברקוביץ', אין לי ספק".