מקרה כזה נחשב לחריג אפילו באמריקה של שנת 2020:  המועמד הרפובליקני דיוויד אנדהל ניצח בהתמודדות לבית הנבחרים של דקוטה הצפונית וזכה באחד משני המושבים של מחוז ההצבעה מספר שמונה, במחוז ביסמרק, אף שהוא מת כבר לפני חודש מסיבוכים של נגיף הקורונה.

התובע הכללי של המדינה וויין סטנהיים כבר הודיע כי אם אנדהל ינצח - הרפובליקנים יוכלו למנות ציר אחר מטעמם, אולם הדמוקרטים איימו לנקוט צעדים משפטיים.

הנשיא דונלד טראמפ טוען להונאה בבחירות. צילום: רויטרס

סמים חוקיים

ניו ג'רזי, אריזונה, דקוטה הדרומית ומונטנה הצביעו בעד חוקיות השימוש במריחואנה לצורכי פנאי. באורגון הצביעו בעד החזקה של הרואין וקוקאין בכמויות קטנות. 

שליש מכלל תושבי ארה"ב מתגוררים כעת במדינות המאשרות למבוגרים שימוש במריחואנה לצורכי פנאי, כאשר המצביעים בארבע מדינות נוספות, ובהן ניו ג'רזי ואריזונה, אישרו ביום שלישי את ההצעות להפוך את הסם לחוקי. באורגון התקבלה החלטה היסטורית להפוך כמויות קטנות של כל סוגי הסמים לחוקיות.

ניו ג'רזי הפכה למדינה הגדולה ביותר בחוף המזרחי המאשרת שימוש בקנאביס, לאחר ש־67% מהמצביעים תמכו בתיקון לחוקה לעומת 33% שהתנגדו. ההצעה, שבה תמך גם המושל פיל מרפי, עלתה להצבעה אחרי שהסנאט המדינתי לא הצליח לאשר את החקיקה החדשה.

על פי התיקון החדש, ניתן לגדל, לעבד ולמכור מריחואנה, כאשר השימוש בסם מותר רק לבני 21 ומעלה. עם זאת, המחוקקים בניו ג'רזי עדין יצטרכו להעביר חוק שיסדיר את התקנות של הענף החדש, שצפוי להכניס מיליארדי דולרים לקופת המדינה. "המצביעים השמיעו את תמיכתם בבניית שוק הוגן וצודק במקום חוקי סמים מיושנים ובלתי הוגנים", אמר אקסל אואן, שעמד בראש הקמפיין הציבורי לאישור ההצעה.

גם המצביעים באריזונה, בדקוטה הדרומית ובמונטנה אישרו ברוב גדול את ההצעות להתיר שימוש במריחואנה למטרות פנאי. בדקוטה הדרומית ובמיסיסיפי עברו ברוב גדול גם ההצעות להתיר שימוש חוקי במריחואנה למטרות רפואיות. בעקבות זאת, דרשו פעילים למען הלגליזציה כי המוסדות הפדרליים יקדמו רפורמה כלל ארצית בשנה הבאה. במדינת אורגון, שבה מכירת מריחואנה למטרות פנאי והשימוש בה חוקיים מאז 2014, הלכו צעד נוסף כאשר והמצביעים אישרו ברוב של 59% מול 41% הצעה מרחיקת לכת הקובעת כי החזקת כמויות קטנות של סמים לא תהווה עבירה פלילית.

לפי הצעה זו, מי שייתפסו עם כמויות קטנות של סמים, כדוגמת הרואין, קוקאין, אל־אס־די ואוקסידקודון, יקבלו קנס של 100 דולר בלבד, בעוד הרווחים ממכירת המריחואנה החוקית יועברו לטובת טיפולים במכורים. במדינת הדרום מיסיסיפי הצביעו 68% בעד גרסה חדשה של דגל המדינה, כאשר במקום סמל הקרב של הקונפדרציה ממלחמת האזרחים, שהתנופף על הדגל במשך 126 שנה, אומץ איור של פריחת המגנוליה - הפרח הרשמי של מיסיסיפי.