הנשיא ה-46: אחרי מערכת בחירות סוערת ודרמטית וקרב צמוד במיוחד, המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן בן ה-77 ניצח היום (שבת) בבחירות לנשיאות ארה"ב לאחר שחצה את רף 270 האלקטורים. ביידן צפוי לשאת נאום לאומה בהמשך הערב, וצייץ: "מבטיח שאהיה הנשיא של כולם, עבודה קשה עוד לפני". הוא אף הוסיף לשורת הביוגרפיה שלו בטוויטר כי הוא הנשיא הנבחר. 

הבחירות לנשיאות נערכו רשמית לפני יומיים, אך ההכרזה על המנצח התעכבה בשל המירוץ הצמוד בין השניים במדינות המפתח, בהן פנסליבניה וג'ורג'יה. רשת CNN הכריזה לבסוף על ניצחונו הצפוי של ביידן לאחר שהעריכה כי ניצח במדינת פנסלבניה, ששווה 20 אלקטורים, והביאה את ביידן מעבר לסף הנדרש של 270, בעוד הנשיא המכהן דונלד טראמפ נשאר הרחק מאחור עם 213 אלקטורים.

ביידן היה סגן נשיא ארה"ב בין השנים 2009-2016 תחת הנשיא ברק אובמה. לפני שנבחר לסגן הנשיא, כיהן ביידן במשך 36 שנים בסנאט של ארצות הברית כנציג מדינת דלאוור מטעם המפלגה הדמוקרטית. הוא יהיה הנשיא המבוגר ביותר שאי פעם נבחר לתפקיד, וכשיושבע לתפקיד בינואר 2021 הוא יהיה כבר בן 78. מי שקבע את השיא הקודם היה טראמפ עצמו, שנכנס בגיל 70 לבית הלבן.

קמלה האריס, שתהיה סגניתו של ביידן, תהיה האישה הראשונה בתפקיד, והראשונה ממוצא אפרו-אמריקאי ואסייתי. האריס כתבה בחשבון הטוויטר שלה: "הבחירות האלו גדולות יותר ממני או מג'ו. הן עוסקות בנפש של ארה"ב ובנכונות שלנו להילחם עבורה. בואו נתחיל". היא אף העלתה סרטון שלה מתקשרת לביידן לחגוג את הניצחון. 

אתמול נשא ביידן נאום טרום-ניצחון בו אומנם לא הודיע על זכייתו, אבל נשא נאום מאחד ונשיאותי: "הרוב המכריע של האמריקנים רוצה להוציא את הרשעות מהפוליטיקה. האחריות שלי היא לייצג את כל העולם. אנחנו אולי יריבים, אבל אנחנו לא אויבים. אנחנו אמריקאים. 

הוא אמר עוד: "מעולם לא הייתי אופטימי יותר לגבי עתידה של האומה הזו. אין שום סיבה שאנחנו לא יכולים לשלוט במאה ה-21. אנחנו רק צריכים לזכור מי אנחנו". 

הנאום של ג'ו ביידן. צילום: רויטרס