מינוי רשמי ראשון לנשיא הנבחר: ג'ו ביידן הודיע היום (חמישי) על מינויו של רון קליין לתפקיד ראש הסגל בבית הלבן. קליין הוא המינוי הרשמי הראשון של ביידן, אשר צפוי להיכנס לבית הלבן ב-20 בינואר 2021.

קליין נחשב לבכיר ותיק במפלגה הדמוקרטית, ומלווה את ביידן עוד מתקופתו כסנאטור מטעם מדינת דלאוור בשנות ה-80. בנוסף, עבד קליין בצמוד לביידן בתקופת כהונתו כסגן הנשיא של ברק אובמה.

חרף העובדה שעבדו בצמוד לאורך שנים ארוכות, מתיחות מסוימת נרשמה בין השניים, לאחר שהחליט קליין לקחת חלק בקמפיין הבחירות של הילרי קלינטון בשנת 2016, עוד כאשר התמודדה מול ביידן על המועמדות מטעם המפלה הדמוקרטית. לאחר היבחרו של דונלד טראמפ לנשיאות לובנו היחסים בין השניים, וחזרו למסלולם. 

נאום הניצחון של ג'ו ביידן. צילום: רויטרס

במטה ביידן הורמו גבות על המינוי, בשל העובדה שקליין לא לקח חלק משמעותי במסע הבחירות. בעוד קמפיין הבחירות של ביידן החל באופן רשמי באביב 2019, הצטרף קליין רק באוגוסט האחרון, כשלושה חודשים לפני הבחירות. קליין התפטר מתפקידו בחברת הייעוץ הפוליטי והאסטרטגי והצטרף לצוות הבחירות של המועמד הדמוקרטי.

רון קליין נחשב למקובל ואהוד על האגף השמאלני-פרוגרסיבי במפלגה הדמוקרטית, דבר שעשוי לעורר דאגה בישראל. רבות דובר לאחרונה על החשש בירושלים כי ביידן ימנה גורמים שאינם נמנים עם אוהדי ישראל במפלגה. הסנאטורית אליזבת וורן, אשר התמודדה מול ביידן על מועמדות המפלגה הדמוקרטית ונחשבת יחד עם ברני סנדרס לאחת מבכירות האגף השמאלני במפלגה, אמרה על קליין שהוא "מינוי מצוין".

למרות החששות בישראל, הבהיר ביידן כי הוא מעוניין לגבש צוות עשיר ומגוון בדעותיו ועמדותיו. בהודעה על מינויו ציין הנשיא הנבחר את יכולותיו וניסיונו הרבים של קליין.