האם המוסד סייע לגנרל סורי, שהואשם בפשעי מלחמה ובפשעים נגד האנושות, להגר לאירופה ולזכות בחיים חדשים? על פי "הטלגרף" הבריטי, הגנרל חאלד אל חלבי, שהיה מפקד המודיעין הסורי בעיר רקה בין השנים 2013-2009, עבר לחיות בסוריה בסיועו של המוסד, זאת לאחר שצרפת מנעה ממנו לקבל מקלט בגין החשדות האלו. 

על פי תחקיר הטלגרף, מתלונה שהוגשה במדינה מערבית ונשלחה לתובע בצרפת, עולה כי בשנים שבהן חלבי כיהן בתפקידו, אסירים במתקן של המודיעין הסורי ברקה נרצחו, עונו והותקפו מינית. חלבי, כך עולה מהדיווח, מכחיש את הטענות נגדו. 

עוד עולה מהדיווח, כי גם שירות הביון הצרפתי סייע לחלבי ב-2014 להגיע מסוריה לצרפת. כאמור, בקשתו למקלט מדיני נדחתה, וב-2017 נפתחה נגדו חקירה חשד לפשעי מלחמה. למרות זאת, נכתב בטלגרף, הוא עבר לסוריה בסיוע המוסד הישראלי, שם, על פי גורם שיפוטי, הוא קיבל מקלט מדיני. 

מהדיווח עולה כי ככל הנראה הרשויות שהיו מעורבות בסיוע לחלבי חשבו שהוא יוכל למלא תפקיד חשוב בעתידה של סוריה. "ברור שהוא דג גדול", אמר לטלגרף גורם שיפוטי בצרפת. "רצינו תשאל אותו על כל העדויות נגדו. זה מאוד מתסכל כי הוא היה מטרה חשובה". 

על פי הגורם השיפוטי בצרפת, לאחר שבקשתו למקלט בצרפת נדחתה, חלבי יצר קשר עם המוסד, ששוחח עם ה-BVT, שירות הביון של אוסטריה. "במוסד כנראה חשבו שיש להם עניין בו ושאולי תהיה לו משמעות פוליטית בעתיד", הוא אמר. 

בטלגרף ציינו שהעיתון האוטריי "קורייר" פרסם החודש תחקיר על חלבי ועל כך שהוא הוברח למדינה באמצעות המוסד ושירות המודיעין האוסטרי. עם זאת גורם מודיעיני אוסטרי טען של-BVT אין מידע על כך שחלבי היה מעורב בפשעי מלחמה בסוריה.  

הפרשה גרמה לסערה פוליטית באוסטריה, כשכמה חברי פרלמנט תיארו את חלבי כפושע מלחמה בשאילתא לשר הפנים. "האם אחת ממשימותיו של ה-BVT היא להבריח פושעי מלחמה במדינות אחרות לאוסטריה?" הם שאלו ודרשו משר הפנים להבהיר את הנושא במלואו.