עשרה חודשים אחרי שמותו של ג'ורג' פלויד במהלך ניסיון מעצר, הצית את המהומות הגזעיות הקשות ביותר בארה"ב מזה שנים רבות, נפתח היום (שני) במיניאפוליס משפטו של השוטר דרק שאובין שמואשם ברצח של הגבר השחור. הוא עלול לעמוד בפני עונש של 40 שנות מאסר.

התביעה צפויה בשבועיים הקרובים להציג את טיעוניה, לפיהם שאובין השתמש בכוח קטלני במהלך המעצר, כאשר במרכז יעמוד הסרטון שתיעד את השוטר מצמיד את ברכו לצווארו של פלויד שקרא שוב ושוב "אני לא יכול לנשום". חבר מושבעים של תשע נשים ושישה גברים – תשעה לבנים, ארבעה שחורים ושני מעורבים – יכריע את המשפט שעלול להצית מחדש אלימות ברחובות. 

תיעוד חניקתו למוות של ג'ורג' פלויד על ידי שוטר. צילום: רשתות חברתיות

כזכור, שאובין ושוטרים נוספים הגיעו לעצור את פלויד בן ה-46 בחודש במאי 2020, אחרי שעובד בחנות נוחות טען כי הוא שילם בכסף מזויף. צילומים מהזירה הראו את שאובין מצמיד את פלויד לקרקע כשברכו על הצוואר של פלויד, שלאחר זמן קצר נקבע מותו בבית החולים.

ארבעה ימים לאחר האירוע נעצר השוטר, שהואשם בעבירת רצח מדרגה שלישית, ששונתה לרצח מדרגה שנייה, ובהריגה מדרגה שנייה. עם זאת, עם זאת, לפני כשלושה שבועות קבע בית משפט לערעורים כי יש להשיב את האישום של רצח מדרגה שלישית, אך טרם התגבשה הכרעה בסוגיה. כמו כן, שלושת השוטרים האחרים שהיו בזירה צפויים לעמוד לדין בקיץ הקרוב, על סיוע לעבירות של שאובין.