בעוד בווינה נמשכות השיחות בין איראן והמדינות החתומות על הסכם הגרעין, ארה"ב ממשיכה לאותת על נכונותה לוויתורים שיאפשרו לה לחזור להסכם שממנו פרש הממשל הקודם.

נד פרייס, דובר מחלקת המדינה, אמר לכתבים כי ארצו נכונה להסיר את העיצומים המוטלים על איראן כדי לחדש את יישום הסכם הגרעין, ובכלל זה הסרה של עיצומים שאינם עולים בקנה אחד עם ההסכם שנחתם ב־2015. פרייס סירב לפרט באילו סנקציות יהיה מדובר. לגבי השיחות עצמן, אמר: "מדובר בשלב ראשון קונסטרוקטיבי. ואני מקווה שהמשלחת שלנו תוכל לחזור מווינה עם הבנה טובה יותר של מפת הדרכים כדי להביא לחזרה מלאה להסכם".

הודעת הממשל הגיעה על רקע נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס הזיכרון הממלכתי לשואה ולגבורה שלשום ב"יד ושם", שבו התייחס לסוגיית הגרעין האיראני ולכוונות להחזיר למרכז הבמה את ההסכם עם המעצמות. "יש שינוי עצום שמתחולל בעולם הערבי ביחס לישראל ולשואה. אבל בשעה שאנחנו נעים קדימה, יש דברים שיכולים להחזיר אותנו אחורה", אמר נתניהו.

"הסכם הגרעין עם איראן, שאפשר לה בהכשר בינלאומי להתקדם לפיתוח ארסנל של פצצות אטום, שוב עולה על השולחן. אלא שההיסטוריה לימדה אותנו שהסכמים כאלה, עם משטרים קיצוניים כאלה, שווים כקליפת השום. הסכם עם איראן שיסלול את דרכה לנשק גרעיני לא יחייב אותנו כהוא זה".

גורמים מדיניים בירושלים הבהירו כי היחס הישראלי לכוונה להסיר סנקציות מעל איראן בא לידי ביטוי בנאומו של ראש הממשלה. ביום ראשון עתיד להגיע לביקור ראשון בישראל מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין. לדבריהם, העמדה האמריקאית בנוגע להסכם הגרעין עם איראן תעלה בשיחות כאחד הנושאים המרכזיים.

בעיתונות הערבית דווח כי חיל האוויר הישראלי תקף בלילה שבין רביעי לחמישי מטרות באזור דמשק הקשורות ככל הנראה להתבססות האיראנית ולמיליציות הפועלות בסוריה. על פי דיווחים בסוריה, לעבר המטוסים נורו טילי נ"מ שהתפוצצו באוויר באזור הגבול ונשמעו היטב ביישובי אצבע הגליל. אחד הטילים אף התפוצץ בשטח דרום לבנון באזור הכפר חולא. בסוכנות הידיעות הסורית סאנא צוטט גורם צבאי שטען כי ארבעה חיילים נפצעו מהתקיפות שגרמו לנזק לרכוש.