ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (שישי) בוועידת האקלים הווירטואלית שכינס נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, בה משתתפים יחד איתו עוד עשרות ראשי מדינות. הוועידה כונסה על מנת להכריז על חזרתה של ארה"ב לתפקיד מנהיגת המלחמה בשינוי האקלים, לאחר שקודמו בתפקיד דונלד טראמפ הוציא את ארה"ב מהסכם פריז, שמטרתו הורדת פליטות גזי החממה. 
 
"אני מכיר את הנשיא ביידן כ-40 שנים, ואני יודע עד כמה עמוקה המחויבות שלו לפעולה נחרצת בנושא האקלים. אנו, במדינת ישראל, שותפים מלאים למחויבות זו. התחייבתי להפחית את פליטת הפחמן הדו-חמצני ולהשלים בהצלחה את המעבר מדלקים פוסיליים לאנרגיה מתחדשת בישראל עד שנת 2050", הודיע נתניהו בפתח דבריו.

הוא הוסיף עוד כי: "אני יכול לבשר שכבר השגנו התקדמות מרחיקת לכת בשני תחומים: הפחתה משמעותית בתלות שלנו בפחם, והגברה משמעותית של ייצור אנרגיה שִמְשִית (סולארית). בתחום הראשון, ישראל היא אחת המדינות המובילות בעולם בצמצום צריכת הפחם. אם לא תהיינה נסיבות בלתי צפויות, בתוך ארבע שנים מהיום – כלומר עד 2025 – לא תתבצע יותר שריפת פחם בישראל. בתחום השני, במהלך חמש השנים האחרונות הגדילה ישראל את תפוקת האנרגיה שמקורה בקרינת השמש מ-2% לכמעט 10% בשנה זו. הצבנו לעצמנו יעד שעד סוף העשור הנוכחי נפיק למעלה משליש מהחשמל שלנו באמצעות אנרגיה מתחדשת".

נתניהו ציין כי אתגר משלים שמונח לפתחנו הוא אגירת אנרגיה סולארית. "אני וממשלתי משקיעים מאמצים ניכרים בפתרון האתגר כדי להפוך את ישראל למדינה מובילה בעולם באגירת אנרגיה. הדבר יאפשר לנו לחולל מהפכה אמיתית בשימוש באנרגיה מתחדשת. מאות חברות הזנק ישראליות מתמקדות בפרויקט זה ובנושאים שקשורים בו. החברות הללו כבר קיבלו השקעות של מיליארדי דולרים, והן תקבלנה עוד. אני מאמין שהמדע הישראלי והיצירתיות הישראלית יאפשרו לנו לתרום את חלקנו למעבר העולמי לכלכלה נטולת פליטות של פחמן דו-חמצני".

בתחום המים. טען כי "השגנו פריצת דרך עולמית בפיתוח שיטות יעילות לניצול מים בחקלאות; זאת בעזרת המצאות חדשניות של טפטפות, מערכות של חקלאות הידרופונית ויישומים של בינה מלאכותית. ישראל נחשבת כמעצמה בכל הקשור לטיהור, למִחזור ולהתפלת מים. כ-93% ממי השפכים של ישראל מטוהרים, וכ-86% מהם ממוחזרים לשימוש בחקלאות". 

בסיום דבריו ביקש להדגיש כי "לא רק שאנו פועלים לסיים את התלות בדלקי מאובנים ולמצוא פתרונות למשבר האקלים – אנו מרחיבים את מעגל השלום הישראלי-ערבי, וזוהי גם כן בשורה מצוינת לאזורנו ולעולם כולו".

מארגון "גרינפיס" נמסר: "ממשלת ישראל צריכה להתפכח מחלום הגז ולהקפיא מיד את כל התוכניות החדשות להפקה, שינוע ושריפה של דלקים פוסיליים. במקום זאת, עליה להשקיע ככל הנדרש בפיתוח אנרגיית השמש וטכנולוגיות אגירה שגם יובילו ליצירת עשרות אלפי משרות" והם מוסיפים: "נתניהו ממשיך למחזר הצהרות קודמות שלו כשבפועל לישראל אין תוכנית למאבק במשבר האקלים. הבטחתו להפחתת השימוש בפחם נועדה להבטיח את פיתוח משק הגז, כשגם היום עיקר מאמצי הממשלה מכוונים לפתיחה של עוד עשרות  לחיפושי גז ונפט ויצירת ביקושים לדלקים פוסיליים". 

יוני ספיר, יו"ר עמותת "שומרי הבית", אמר: "עד כה כל יעדי ממשלת ישראל בנושא ייצור חשמל סולארי הוחמצו, למרות ההתחייבות הנוכחית של ממשלת ישראל לחשמל סולארי בשנת 2030 היא בשיעור של 26% מסך התפוקה ולא "מעל 33%", כפי שהצהיר נתניהו. לא ברור על איזה מאמץ בנושא אגירת אנרגיה נתניהו מדבר, שעה שהנושא פתור בעולם טכנית ומסחרית. את ההתחייבות של נתניהו למעבר מלא לשימוש באנרגיות מתחדשות ולהפסקת השימוש בדלקים פוסיליים, יש לקבע בחקיקה אבל עד כה משרדי הממשלה מתקוטטים ואינם מצליחים להגיע להסכמות, כך שהמרחק מחקיקה מחיייבת הינו רב. למשרד האנרגיה תוכניות לחלק רישיונות נוספים לקידוחי גז ונפט, על אף השפעתם ההרסנית על האקלים." 

ספיר הוסיף: "על רה"מ להעביר כבר בשבוע הבא את הצעת המשרד להגנת הסביבה, לרבות התחייבות לייצר לכל הפחות 40% מהחשמל שלנו ב- 2030 ו- 95% ממנו ב- 2050 מאנרגיה מתחדשת, הצעה אותה טירפד משרד האנרגיה. דור העתיד מביט בנו בציפייה ומעשינו היום יכריעו את עתידו".

יו"ר השדולה למען האקלים, ח"כ יוראי להב הרצנו (יש עתיד), ביקר בחריפות את הצהרות רה"מ בפסגת האקלים העולמית: אמירותיו של רה"מ בפסגת האקלים לא חורגות ממנהגו - להראות פנים יפות לעולם אבל בפועל מעט מדי ביצוע, מעט מדי מנהיגות ומדיניות כושלת. הוא טוען למחויבות לאיפוס פחמני, אבל ממשלתו הציגה חוק עם יעדים אחרים, נמוכים יותר - שגם בהם לא עומדים. שריו של נתניהו עסוקים רק לריב בינם לבין עצמם - ובינתיים האקלים ואנחנו המפסידים הגדולים. מגיעה לישראל ממשלה שלא רק מבטיחה, אלא גם מיישמת."