"השלטון הארוך והמפלג של בנימין נתניהו, הפוליטיקאי הישראלי הדומיננטי בדור האחרון, הסתיים רשמית ביום ראשון, לפחות בינתיים, כאשר הפרלמנט הישראלי הצביע אמון בממשלה של קואליציה רופפת שתפורה יחיד מכוחות שונים יותר של מתנגדי נתניהו", ציין הניו יורק טיימס, שכינה את חילופי השלטון "רגע של פרשת מים עבור הפוליטיקה הישראלית".

רשת CNN הכריזה כי "שלטונו של נתניהו הסתיים נכון לעכשיו" והוסיפה כי הוא "משאיר מאחוריו ישראל עשירה ומפולגת יותר ותהליך שלום תקוע". "הוא כונה המלך ביבי, הקוסם, השורד הגדול והחזיק בשיאים של ראש הממשלה הצעיר ביותר ובעל הכהונה הארוכה ביותר בישראל", נאמר בפרשנות על ראש הממשלה היוצא. "אבל ביום ראשון, הוא הודח מראשות הממשלה אחרי שיא של 12 שנה רצופות, הכהונה השנייה שלו".

בגרדיאן הבריטי נאמר כי "מנהיג האופוזיציה, יאיר לפיד, מגיש חדשות בטלוויזיה לשעבר ואיש מרכז, זכה בהצבעת אמון בכנסת", אולם מיהר לציין כי לפיד לא יהיה ראש הממשלה הראשון, אלא "יריבו לשעבר ואיש הימין הקיצוני שתומך בתנועת המתנחלים בשטחים הפלסטיניים", נפתלי בנט.

שער הגרדיאן (צילום: צילום מסך גרדיאן)
שער הגרדיאן (צילום: צילום מסך גרדיאן)

"ההצבעה שמה קץ ל-12 שנה בשלטון של ראש הממשלה היוצא, בנימין נתניהו, בעל השיא לכהונה הארוכה ביותר", נאמר בלה מונד הצרפתי, שכינה את בנט "מנהיג הימין הקיצוני". הליברסיון, שאותו עורך העיתונאי והסופר הישראלי דב אלפון, יצא בכותרת גדולה: "נתניהו בחוץ".

אל פאיס הספרדי ציין כי "ישראל קברה את עידן נתניהו עם קואליציה רחבה חדשה". "הלאומן הקיצוני בנט השיג את המינוי של ראש הממשלה עם רוב דחוק מאד ותוכנית מינימלית שהוסכמה על ידי שמונה מפלגות", ציין העיתון שהוסיף כי הסיבה "להתמזגות הייחודית" של הממשלה החדשה הייתה "להפיל את נתניהו לפני שימשוך את ישראל לבחירות חמישיות בתוך מעט יותר משנתיים כדי להגן על עצמו ממשפט שנפתח נגדו על מרמה ושוחד".