שיחות הגרעין עם איראן בווינה חודשו אתמול ליום אחד בדרג ראשי המשלחות, לאחר משא ומתן בקבוצות העבודה. הצדדים החליטו לנעול, לבקשת איראן, את סבב השיחות הנוכחי, השישי במספר, ולצאת להתייעצויות בבירותיהם. ראש המשלחת האיראנית, סגן שר החוץ עבאס אראקצ'י, אמר: "אנחנו כעת קרובים יותר מתמיד להסכם, אך נותר מרחק בין הצדדים עד להגעה לסיכומים סופיים ולא יהיה קל לעשות את המרחק הזה. גישור הפער הקיים בשיחות דורש החלטות של הצד השני בעיקר. אני מקווה שבסבב השיחות הבא נצלח את המרחק הקצר שיש בין העמדות שלנו".

נציג רוסיה מיכאיל אוליאנוב אמר כי בשלב זה אף אחד לא יודע מתי ישובו הצדדים לסבב שיחות נוסף, שצפוי, לדעתו, להיות האחרון.
נציג האיחוד האירופי, שניהל את הישיבה, אמר כי "נעשתה התקדמות, אך אנו עדיין לא שם". הוא גם צופה כי ייחתם הסכם חדש בין הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לאיראן, שיסדיר בינתיים את הפיקוח על מתקני הגרעין. ג'ייק סאליבן, היועץ האמריקאי לביטחון לאומי אמר כי "לא הנשיא האיראני קובע האם איראן תחזור למלא את מחויבותיה של ארצו בהסכם, אלא המנהיג העליון חמנאי". מטהרן נמסר כי אין בכוונתו של חמנאי להחליף בשלב זה את צוות המשא ומתן.

גורל השיחות על החזרה של איראן וארה"ב להסכם הגרעין שנחתם ב־2015 הוא המבחן הבינלאומי הראשון של הנשיא הנבחר אבראהים ראיסי.
האירופים חושבים שיש סיכוי לחתום עליו עוד לפני חילופי הנשיאים. אחרים סבורים שראיסי יעדיף שלא ליצור את הרושם שההסכם נכפה עליו. מדברים עכשיו שוב על הסדר הדרגתי שאיראן דחתה בעבר בכל תוקף. כלומר, ביטולן של סנקציות מסויימות, תמורת חזרה הדרגתית לתנאי העשרה ופיקוח סבירים מצד איראן.

ראיסי הקדיש תשומת לב מיוחדת במהלך הקריירה שלו לנושא הגרעין. במהלך מערכת הבחירות הוא הקפיד להדגיש את תמיכתו בהסכם הגרעין ובחזרה אליו על פי התנאים שהציבה איראן. מוחמד זריף, שר החוץ בממשל האיראני היוצא, מיהר להצהיר כי המשא ומתן על חידוש הסכם הגרעין צפוי להסתיים עוד בתקופת כהונתו של הנשיא הנוכחי או לכל המאוחר באמצע אוגוסט. בתוך כך, חסן נסראללה, מנהיג חיזבאללה, שיגר ברכה חמה לנשיאה הנבחר של איראן ראיסי ותאר אותו כ"מגן" נגד ישראל ו"תוקפנים אחרים".