גולגולת ענקית שנמצאה לפני כ־80 שנה בעיר חרבין שבצפון סין התגלתה לאחרונה כגולגולת שעשויה להיות שייכת למין חדש של בני אדם קדומים, ה"הומו לונגי", או כפי שהוא מכונה על ידי חוקרים "איש הדרקון" (Dragon Man).

הניתוח המחודש, שנערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת חביי שבסין, התאפשר הודות ל־DNA שנשמר בשיניים ובעצמות של הגולגולת, שלהערכת החוקרים הייתה שייכת לגבר כבן 50 שחי לפני 150 אלף שנה בסביבה מיוערת ומישורית.

הגולגולת, שנמצאה בבוץ נהר על ידי פועל בניין, היא הגדולה והמשומרת ביותר שנמצאה אי־פעם מכל מיני גולגולות האדם הקדומות. היא חשפה אדם בעל פנים רחבות ומאפיינים חיצוניים הדומים יותר להומו ספיאנס הקדומים. החוקרים מציינים עוד במחקר שפורסם בסוף השבוע בכתב העת The Innovation כי כמו ההומו ספיאנס, ההומו לונגי צדו יונקים וציפורים, אספו פירות וירקות - ואולי אפילו תפסו דגים.

 התגלית, שמאפשרת לעצב מחדש את הבנתנו את האבולוציה האנושית, נחשבת לתוספת האחרונה לאילן היוחסין האנושי. היא אף עשויה להחליף את האדם הניאנדרטלי, שנכחד לפני כ־40 אלף שנה ונחשב כיום לקרוב המשפחה הקרוב ביותר לבני האדם המודרניים. זאת, לאחר שחוקרים ישראלים פרסמו מוקדם יותר בשבוע שעבר כי מצאו ברמלה מה שיכול להיחשב כסוג חדש אחר של בני אדם קדומים.