בית המשפט בצרפת הודיע היום (שלישי) כי תיפתח חקירה, בעקבות פרשת הריגול נגד העיתונאים, שנעשתה באמצעות תוכנת "פגאסוס" של חברת NSO הישראלית

על פי התביעה, החקירה תתמקד בחשד לעבירות של "חדירה במרמה למערכת עיבוד מידע אוטומטית, הוצאה, החזקה והעתקת נתונים במרמה ממערכת אוטומטית, קשירת קשר פלילית במטרה לבצע התקפה על מערכת עיבוד מידע אוטומטית, פגיעה בפרטיות, החזקה בתכתובות ובתמונות שפוגעות בפרטיות והפצתן, התקנת מכשירים שמאפשרים יירוט תכתובות, החזקת ציוד המאפשר חדירה למערכת מידע, מכירה בלתי מורשית של מכשיר טכני שנועד ללכוד נתוני מחשב".

אתמול הגיש אתר החדשות הצרפתי Mediapart לרשויות בפריז תלונה, שטוענת כי שירות הביון של מרוקו השתמש בתוכנת פגאסוס כדי לעקוב אחרי שניים מהעיתונאים שלו, לנאיג ברודו ואדווי פלנל, כדי "להשתיק עיתונות עצמאית במרוקו ולדעת מה אנחנו חוקרים".

"במשך מספר חודשים, המנגנון המדכא של ממלכת מרוקו הפר את הפרטיות של שני עיתונאים, ערער את חופש המידע ואת חופש העיתונות, גנב מידע אישי ומקצועי וניצל אותו", נמסר מהאתר. "שום מספר טלפון אחרי של Mediapart לא היווה יעד לריגול".

התחקיר שפורסם לפני כיומיים, חשף את הפרשה לפיה משטרים טוטליטריים עשו שימוש בתוכנה, במטרה לרגל אחר עיתונאים מכלי תקשורת רבים ומוכרים, וצוין כי נמצאו יותר מ-150 אלף מספרים טלפון, שלפי הערכות היו יעדים לריגול באמצעות התוכנה. המקרה המפורסם שבהם היה של ג'מאל חשוקג'י, שנרצח בקונסוליה הסעודית בטורקיה.