ראש ממשלת קנדה, ג'סטין טרודו, הכריז היום כי הבחירות הכלליות יתקיימו ב-20 בספטמבר, שנתיים לפני המועד המתוכנן, בניסיון של הליברלים להשיג רוב בפרלמנט על רקע התפקוד של הממשלה במשבר הקורונה.

טרודו נועד עם המושלת הכללית, מארי סיימון, וקיבל ממנה את האישור לפזר את הפרלמנט, שנבחר באוקטובר 2019, ולאחר מכן אישר רשמית את הפרסומים בימים האחרונים כי הבחירות יתקיימו ב-20 בספטמבר. בשל כך, הקמפיין יימשך 36 ימים בלבד, פרק הזמן הקצר ביותר שהחוק מתיר.

"ההחלטות שהממשלה שלכם מקבלת כעת יעצבו את העתיד שאליו יגדלו ילדיכם ונכדיכם", אמר טרודו. "לכן, ברגע החשוב ורב המשמעות הזה, מי לא ירצה לומר את דברו? מי לא ירצה לעזור להכריע לאן המדינה שלנו הולכת מפה? הקנדים צריכים לבחור כיצד לסיים את המאבק נגד הקורונה ולהיבנות טוב יותר מחדש".

ג'סטין טרודו (צילום: רויטרס)
ג'סטין טרודו (צילום: רויטרס)

הליברלים הצליחו להישאר המפלגה הגדולה ביותר בפרלמנט בבחירות ב-2019, אולם לא השיגו רוב וטרודו הצליח להמשיך לכהונה שנייה אחרי שהקים ממשלת מיעוט שמסתמכת על מספר מפלגות באופוזיציה, ובראשן המפלגה הדמוקרטית החדשה, כדי להעביר את התקציב וחקיקה שקשורה בהתמודדות עם המגפה.

כעת, מקווה טרודו לנצל את הרגיעה היחסית במגפה, על אף העלייה המחודשת בתחלואה, ואת התקוות להתאוששות כלכלית כדי להבטיח רוב שיאפשר לו לשלוט שוב באופן יציב. עם זאת, הסקרים האחרונים מראים כי הליברלים עדיין מתקשים להבטיח את הרוב, על אף שהם מובילים על השמרנים, ופרשנים העריכו כי אם הבחירות יסתיימו כמו לפני שנתיים, יגבר הלחץ על טרודו לפנות את מקומו.