משטרת הקפיטול עצרה הלילה תושב קליפורניה, תומך הימין הקיצוני, שהחזיק כידון ומצ'טה במכונית שלו שחנתה ליד מטה המפלגה הדמוקרטית. שוטר שהיה בסיור זיהה טנדר שעליו מצוירים צלב קרס וסמלים נוספים של גזענות לבנה, בעת שחנה מחוץ למשרדי המפלגה הדמוקרטית. על פי ההודעה, לטנדר לא הייתה לוחית רישוי אלא ציור של הדגל האמריקאי.

בתוך כלי הרכב התגלו כידון רובה וסכין מצ'טה, שאסורים על פי החוק בוושינגטון הבירה, והנהג, דונלד קרייגהד (44) מאושנסייד שבקליפורניה, נעצר בחשד לאחזקה של כלי נשק אסורים. לטענתו, הוא היה "בסיור" והוא דיבר עם השוטרים על אידיאולוגיה של עליונות לבנה.

על פי משטרת הקפיטול, כעת נבדק אם קרייגהד תכנן להשתתף בהפגנות שתומכיו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, מתכננים לקיים בעיר בסוף השבוע הקרוב. עוד נבדק אם הוא קשור לאירועים אחרים של הימין הקיצוני באזור וושינגטון.

"זו עבודה משטרתית טובה, חד וחלק", אמר מפקד המשטרה טום מנגר. "אנחנו משבחים את עבודת הצוות שהביאה למעצר הזה". "זו דוגמה מצוינת לעבודה שהשוטרים שלנו עושים בכל יום", הוסיף סגן מנהל אגף המבצעים של משטרת הקפיטול, ג'ייסון בל וסיכם: "אנחנו גאים בשוטרים האלה על הערנות שלהם".