עיראק הודיעה היום על מעצרו של אחד המבוקשים הבכירים ביותר של ארגון הטרור דאעש - סאמי ג'אסם ששימש איש הכספים המרכזי של המדינה האסלאמית והיה סגנו של מייסד הארגון, אבו בכר אל-בגדדי. הממשל האמריקאי הציב פרס של חמישה מיליון דולר על ראשו.

יממה לאחר הבחירות הכלליות במדינה, הצהיר הבוקר ראש הממשלה, מוסטפה אל-כאזמי, כי ג'אסם נלכד במבצע שהתבצע מחוץ לעיראק. "כאשר עיני הגיבורים שלנו היו ערניות על מנת להגן על הבחירות, הזרוע של שירות הביון ביצע את אחד המבצעים הקשים ביותר מחוץ לגבולותינו כדי לעצור את סאמי ג'אסם, הממונה הכלכלי של דאע"ש וסגנו של אבו בכר אל-בגדדי הקבור", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

יחידת הדוברות של כוחות הביטחון העיראקיים פרסמה צילומים של ג'אסם מורד ממטוס כשראשו מכוסה ולוחמים חמושים מקיפים אותו ושל ג'אסם מאחורי הסורגים. "הפושע נעצר במבצע איכותי של כוחותינו האמיצים במבצע מיוחד מחוץ לגבולותינו", נאמר בהודעה שציינה כי ג'אסם הוא "אחד המבוקשים ביותר בעולם" וכי הוא שימש סגנו של אבו בכר אל-בגדדי והיה מקורב גם למנהיג הנוכחי, אבו אברהים אל-האשמי אל-קוראשי.

ההודעה גם הדגישה כי כוחות הביטחון "מתחייבים בפני העם העיראקי כי כולנו נהיה עם עין שלעולם לא ישנה על מנת לשמור על הביטחון והיציבות ברחבי המדינה".

ארה"ב הציבה פרס של חמישה מיליון דולר על ראשו של ג'אסם ומשרד האוצר הכריז עליו טרוריסט בינלאומי והטיל עליו סנקציות לפני שש שנים. על פי הרשויות האמריקאיות, כאשר ג'אסם שימש סגן מפקד דאע"ש בדרום מוסול ושר האוצר של הארגון החל משנת 2014, הוא פיקח על גביית הרווחים הבלתי חוקיים של הארגון ממכירת נפט, גז, עתיקות ומינרלים. בשנת 2016, אף נטען כי הוא ואחד מעוזריו נהרגו במבצע אמריקאי-עיראק בגבול עם סוריה.