מתחזקים סימני השאלה סביב חזרתה של איראן לשיחות הגרעין בווינה. בעוד באיחוד האירופי דיווחו על עיכוב נוסף בשל שיחות "מקדימות" בבריסל, דיווח ערוץ חיזבאללה בלבנון אל־מיאדין כי שר החוץ האיראני הודיע לפרלמנט בטהרן כי "איראן תשוב לשיחות הגרעין כבר בשבוע הבא". באיראן אומרים עוד כי בשיחות בריסל ישתתפו כל השותפות לשיחות הגרעין מלבד ארה"ב. 

במקביל דיווחה CNN על "שינוי בעמדה הישראלית לגבי הסכם הגרעין". לפי הדיווח, ישראל הסירה את התנגדותה לשובה של ארה"ב להסכם הגרעין. "אל־מיאדין" ציטט חבר במועצת השורא שסיפר כי השר חוסיין אמיר עבדוללהיאן הדגיש: "איראן תתנהל בשיחות אלה בצעד תמורת צעד. על ארה"ב להפגין רצינות ולעשות צעדים לפני השיחות". דברים אלה עשויים להעיד גם כי בשלב זה איראן תתייחס לשיחות בריסל כאל תחליף לשיחות וינה.

במערב דוחים את האפשרות שמתכונת בריסל תחליף את זו של וינה משום שמטרת השיחות היא להחזיר גם את ארה"ב להסכם. משלחת של דיפלומטים אירופים בראשות סגן הממונה על קשרי החוץ של האיחוד אנריקו מורה ביקרה בסוף השבוע באיראן וכשלה בניסיונה להשיג הבטחה מהממשל האיראני לחדש את המו"מ עם המעצמות על הסכם הגרעין. 

בראיון לאתר "פוליטיקו" ביקש דיפלומט מערבי בכיר העוקב אחרי השיחות להפגין זהירות בעניין כוונותיה של איראן. "המצב נראה ללא מוצא ואני מודאג מאוד", אמר. "אני מקווה שאני טועה, אבל אם הדברים יימשכו בדרך זו, נגמור בשום מקום. השיחות בבריסל לא יכולות לבוא במקום חידוש השיחות הבלתי ישירות בין ארה"ב ואיראן בווינה, יחד עם כל שאר המדינות החתומות על ההסכם. אני חושד ששיחות בריסל ישמשו להסחת הדעת ולמשיכת זמן".

גורם אחר העריך כי איראן תחזור משום שאינה רוצה להיראות בעיני רוסיה וסין כאחראית למבוי הסתום. "אם היא תבוא לווינה עם קווים אדומים חדשים, מובטח שנגיע למבוי סתום", אמר. שגריר ישראל ברוסיה אלכס בן צבי אמר לאתר ספוטניק כי ישנם מגעים לפגישה משולשת בין היועצים לביטחון לאומי של רוסיה, ישראל וארה"ב בעניין איראן. "המועד ומקום הפגישה טרם נקבעו", אמר. 

בינתיים איראן לא מבזבזת זמן וממשיכה בהתחמשות בנשק לא גרעיני. היא חשפה את "זובין" - מערכת הגנה אווירית נגד טילי שיוט, ומערכת נוספת נגד מל"טים, שאותה תנסה להעביר לידי חיזבאללה כדי להקשות על פעולות חיל האוויר הישראלי בסוריה ובלבנון.