למרות הגילויים בתקשורת, בממשל שותקים - מסך ערפל רשמי הוטל בסוף השבוע בעניין מעצרם של "סוכני המוסד" בטורקיה. הגורמים הרשמיים באנקרה לא אישרו את המידע, שהמשיך לזרום מאז יום חמישי לתקשורת. הפרשה מתגלה כתסבוכת, אשר בה מעורבים - פרט לטורקים, וכנטען, המוסד הישראלי - גם שירותי הביטחון הפלסטיניים הפועלים מצדם נגד מטרות חמאס.

כך או כך, עד כה לא זומן הנציג הישראלי באנקרה למשרד החוץ הטורקי לשיחה בעקבות גל המעצרים, וגורם במשרד צוטט כמי שאמר שבשלב הזה אין שום כוונה לזמן נציג ישראלי ל"שיחת נזיפה" או להליך אחר. שום האשמות רשמיות לא הופנו עד כה כלפי ישראל, גם אם עיקר המידע החדש ממשיך להימסר בעיתון המקורב לנשיא ארדואן, כך שנראה כי החשיפה מהווה בשלב זה "איתות" כלפי ישראל.

בחמאס מייחסים את המבצע שנחשף לשיתוף פעולה בין המוסד למנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית. לפי סוכנות הידיעות "שהאב", המקורבת לארגון, שבעה סוכנים של שירות ג'י. אי. אס הוסגרו לשלטונות הטורקיים, בגלל קשריהם עם החמאס. עכשיו מתברר כי עבדו למען ישראל.

יצוין כי סטודנטים פלסטינים שמתגוררים בטורקיה החלו "להיעלם" כבר בחודש שעבר. מדובר בפלסטינים מהגדה ומרצועת עזה, שעברו לעבוד או ללמוד במדינה, חלקם עם משפחות. אחד מהם הוא פעיל צבאי של חמאס שהשתחרר ב־2016 מהכלא הישראלי אחרי 14 שנות מאסר.

במשרד החוץ ברמאללה הוקם צוות מיוחד לבירור פרשת היעלמות הסטודנטים הפלסטינים, וגורם ברשות טען כי אנקרה מתעלמת מפניותיהם ואינה מוסרת להם כל הפרטים הנוגעים לסטודנטים הנעדרים. "מדובר בשבעה עד עשרה סטודנטים פלסטינים מהגדה ומרצועת עזה, שכפי הנראה עצורים בידי מערכת הביטחון בטורקיה", אמר הגורם. לדבריו, נרמז להם כי מדובר ב"שתי פרשיות נפרדות".

העיתון הטורקי "סאבח", שמקורב למפלגתו של הנשיא ארדואן ושהיה הראשון אשר דיווח על הפרשה, המשיך בסוף השבוע לחשוף פרטים חדשים מחקירתם של 15 העצורים. לטענתו, רובם הודו בקשרים המיוחסים להם ואישרו כי ריגלו מדי פעם עבור המוסד למשך תקופה.

אחד מהם, שהוגדר "סוכן בכיר" וזוהה בראשי התיבות מ.א.ס, סיפר כי היה בקשר עם מפעילו, א.ז, כבר בשנת 2018, והוסיף כי המפעיל טען שהוא רוצה לעזור לפלסטין. לדבריו, הוא שמר איתו על קשר דרך הוואטסאפ תוך שימוש במספר זר, וביקש למסור לו מידע בטענה כי יש לו לקוחות ממוצא ערבי בגרמניה שרוצים ללמוד בטורקיה. בשיחה הבאה בין השניים, ביקש המפעיל לעשות תחקיר על חייהם של הסטודנטים הפלסטינים שלומדים במדינה.

על פי בקשתו של המפעיל, כך נטען בדיווח, ערך החשוד תחקיר על הדרכים שבהן הפלסטינים התקבלו באוניברסיטאות במדינה, ואילו הזדמנויות סיפקה עבורם הממשלה הטורקית. על פי הדיווח, הסוכן שנעצר שלח את התחקיר למפעילו לאחר שבוע וקיבל תמורתו מאות יורו באמצעות חברת וסטרן יוניון. הכסף שהועבר היה רק החלק הראשון מתוך אלפי יורו שקיבל מ.א.ס במשך שלוש שנים ממפעילו.