נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, ונשיא צרפת, עמנואל מקרון, נועדו היום (שישי) על רקע משבר הצוללות בין שתי המדינות. בפתח הפגישה, אמר ביידן כי "לארה"ב אין בעלת ברית נאמנה יותר מצרפת. אין מקום שאנחנו יחד לא יכולים לשתף פעולה ולפעולה, אנו פועלים לתיקון היחסים". 

במהלך פגישתם בשגרירות צרפת בוותיקן, אמר ביידן כי "מה שעשינו היה מגושם. חשבתי שצרפת עודכנה שהעסקה לא יוצאת לפעול". מקרון השיב ואמר כי מה שחשוב זה "להסתכל על העתיד". 

כזכור, השניים שוחחו בטלפון בחודש ספטמבר, לראשונה מאז פרוץ המשבר וסיכמו להיפגש בסוף חודש אוקטובר. במהלך שיחת ביידן-מקרון ביע הנשיא האמריקאי את החשיבות האסטרטגית של הנוכחות הצרפתית באזור האינדו-פסיפי. כמו כן, ארה"ב הכירה בחשיבותה של "הגנה אירופית חזקה יותר ובעלת אמצעים, שתתרום לביטחון הטרנס -אטלנטי בפרט והעולמי בכללי".

המשבר בין המדינות, שכונה כאחד החמורים בשנים האחרונות, התרחש לאחר שארצות הברית ואוסטרליה בחרו לבצע עסקת רכש צוללות גרעיניות מבריטניה ולא מצרפת. במקביל דווח בסוכנות הידיעות רויטרס כי מסמכים אוסטרליים חשפו כי פרויקט הצוללות הצרפתי נמצא בסיכון במשך שנים. 

מהדיווח עלה כי כבר בספטמבר 2018 ועדת פיקוח עצמאית בראשות מזכיר חיל הים האמריקאי לשעבר, דונלד ווינטר, ייעצה לאוסטרליה לבדוק חלופות והעלתה את השאלה האם הפרויקט הוא אינטרס לאומי. דיונים ודיווחים בפרלמנט האוסטרלי על הפרויקט, שמחירו עמד על 60 מיליארד דולר טרם התחלתו, הציפו בעיות נוספות. כבר בחודש יוני אמר שר הביטחון לפרלמנט כי קיימת תכנית מגירה.

ראש ממשלת אוסטרליה מצדיק את עסקת הצוללות, קרדיט: רויטרס

לאחר ביטול העסקה, הודיעה יוון על חתימת הסכם צבאי במסגרתו תקנה שלושה ספינות מלחמה (פריגטות) מצרפת. גורם במשלת יוון מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי סכום העסקה נאמד בשלושה מיליארד יורו.