איחוד האמירויות הערביות הודיעה הערב (שבת) כי היא מחזירה את נציגיה הדיפלומטים מלבנון ולאסור על אזרחיה לבקר במדינה. זאת, כאות סולידריות עם סעודיה, בעקבות דבריו של שר ההסברה הלבנוני, ג'ורג' קרדאחי, שגינה את המלחמה של הקואליציה הסעודית בתימן.

"איחוד האמירויות הערביות החליטה להסיג את הדיפלומטים שלה מלבנון ולאסור על אזרחיה לבקר במדינה", מסר שר החוץ האמירתי בהצהרה לרויטרס. "ההחלטה באה בסולידריות עם סעודיה לאור הגישה הבלתי מקובלת של כמה גורמים לבנונים כלפי הממלכה", הוסיף.

כזכור, קרדאחי עורר סערה לאחר שהתפרסם ריאיון שערך טרם התמנה לתפקיד, בו תיאר את המלחמה בתימן כ"תוקפנות סעודית, אמר כי החות'ים בתימן מגנים על עצמם, האשים את סעודיה ואיחוד האמירויות בפגיעה בתימן וגינה את המבצע הצבאי נגד ארגון טרור השיעי-זיידי.

בעקבות כך, זימנה סעודיה את שגריר לבנון בריאד לעזוב את המדינה בתוך 48 שעות ועצרה את כלל הייבוא מלבנון, והשגריר הסעודי בביירות התבקש לשוב אל הממלכה. במקביל, בכירים בפוליטיקה הלבנונית קראו לפיטוריו של קרדאחי. 

לאחר מכן, גם בחריין הורתה לשגריר לבנון לעזוב את הממלכה בתוך יומיים, ואתמול גם כווית הצטרפה למחאה, הורתה לשגריר הלבנוני בשטחה לעזוב את המדינה בתוך 48 שעות, והחזירה את שגרירה מביירות במחאה על דברי קורדאחי.