הראפר האמריקאי טראוויס סקוט, הביע הערב (שבת) את צערו לנוכח הטרגדיה שהתרחשה במהלך הופעתו בפסטיבל "אסטרו-וורלד" שהתקיימה ביוסטון, טקסס. "נותרתי המום לנוכח אירועי הלילה. אני נושא תפילה עבור בני משפחותיהם של הקורבנות", כך צייץ הראפר בחשבון הטוויטר שלו.

כוחות הצלה בקהל באסון בפסטיבל אסטרוורלד, טקסס (צילום: רויטרס)

הראפר הודיע כי יתמוך במשפחות הקורבנות באופן מלא והוסיף: "אני מחויב לסייע לקהילה ביוסטון, לריפוי ולתמיכה במשפחות". על פי סרטונים שעלו לרשתות מהאירוע, סקוט נראה מביט מהבמה בתמיהה במתרחש, עת הגיעו כוחות ההצלה למקום. 

כזכור, לפחות שמונה בני אדם נמחצו למוות בשל הצפיפות בפסטיבל הנושא את שמו של האלבום של הראפר, ויותר מ-300 פצועים פונו לקבלת טיפול בבתי החולים. זאת, מתוך לפחות 50 אלף בני אדם שפקדו את המקום.

ראש צוות הכבאות שפיקד על האירוע, סיפר בראיון לרשת CBS כי "הקהל החל להפעיל לחץ באזור הבמה המרכזית. זה גרם לבהלה, אנשים התחילו ליפול ולאבד הכרה. זה יצר פאניקה".

עדים מזירת האירוע תארו את תחילת הדרמה עם עלייתו של סקוט לבמה, שהובילה להצטופפות המונית, תוך שמיעת זעקות אימה. "הקהל הצטופף, הרגשתי שאין לי יכולת לנשום", סיפרה אמילי מונגיה בת ה-22 לרשת CNN. "התחלתי לזעוק לעזרה, הרגשתי מפוחדת, כאילו אני עומדת למות. הייתי עדה לאנשים שאיבדו הכרה, נפלו, דיממו".