אלפי פליטים מהמזרח התיכון ומאפריקה, בהם נשים וילדים, ניסו לפרוץ היום (שני) בצהריים את גדר הגבול מבלארוס לתוך פולין ונהדפו על ידי כוחות הביטחון הפולניים. ניסיון הפריצה הוא שלב נוסף בהסלמה במתיחות בין משטרו של הרודן אלכסנדר לוקשנקו לבין האיחוד האירופי.

שיירות של פליטים תועדו הבוקר כשהן נעות לעבר הגבול בליווי של אנשי משמר הגבול הבלארוסי. פליט כורדי טען כי הם תכננו לצעוד לעבר מעבר הגבול הרשמי כדי לבקש מהרשויות בפולין להיכנס באופן חוקי למדינה, אולם השומרים הם שהורידו אותם מהכביש והובילו אותם לעבר גדר הגבול ביערות.

בצד השני, ניצבו כוחות גדולים של משמר הגבול הפולני, חיילים ושוטרים, עם מסוק שריחף באוויר. בצהריים, ניסו הפליטים לפרוץ את גדר התיל כשהם קוראים "גרמניה!" ואף הצליחו לחתוך חלק ממנה, אולם אנשי הביטחון הפולנים יצרו חומה אנושית והדפו אותם עם גז מדמיע.

ראש ממשלת פולין, מתאוש מורבייצקי, כינס ישיבת חירום כדי לדון במשבר, ובהמשך נערכה ישיבה גם עם הנשיא אנדז'יי דודה. "היום אנחנו במצב הקשה ביותר מאז תחילת משבר ההגירה בגבול", אמר דובר הממשלה, פיוטר מולר. סגן השר הפנים, מצ'יי וויצ'יק, הצהיר כי "שירותי הביטחון מוכנים לכל מצב. הפליטים לא יחצו".

המשבר פרץ בשבועות האחרונים, כאשר הרשויות בבלארוס החלו להוביל פליטים, רבים מהם מעיראק, לעבר הגבולות עם פולין ועם ליטא, והשבוע נמסר במינסק מעודדים טיסות נוספות של פליטים מהמזרח התיכון. באיחוד האירופי ובנאט"ו האשימו כי הנשיא לוקשנקו מנצל את הפליטים חסרי הישע כדי לנקום באיחוד העל הסנקציות שהוטלו על המשטר שלו מאז זיוף הבחירות בשנה שעברה, אולם נציגי המשטר בבלארוס האשימו כי פולין היא זו שמגלה "יחס בלתי אנושי" כשהיא מונעת את כניסת הפליטים.