כוחות גדולים של משטרת בריטניה פרוסים הבוקר ברחבי ליברפול, יממה לאחר שאדם נהרג בפיצוץ של מונית ליד בית חולים בעיר. יחידות הלוחמה בטרור חוקרות את האירוע ועצרו שלושה חשודים ואחד הכיוונים שמדובר בניסיון לבצע פיגוע התאבדות ביום הזיכרון שסוכל בזכות ערנותו של נהג המונית.

התקרית החלה אתמול בבוקר, זמן קצר לפני השעה 11:00, כאשר מונית התפוצצה מחוץ לבית החולים לנשים בליברפול. המשטרה דיווחה כי נוסע אלמוני שהיה במכונית נהרג וכי הנהג הצליח להימלט, אולם אושפז בשל פגיעות באוזן, בגב ובעמוד השדרה לפני ששוחרר אתמול בערב.

החקירה העלתה כי הפיצוץ לא נגרם כתוצאה מתקלה בכלי הרכב והיחידה ללוחמה בטרור של משטרת צפון מערב אנגליה קיבלה את האחריות לחקירה והיא נעזרת בסוכנות הביון MI5. אמש נעצרו שלושה צעירים בני 21, 26 ו-29 בשכונת קנזיגטון בעיר במסגרת חוק הטרור ומספר בתים פונו מאזור פארק ספטון כאשר כוחות המשטרה חסמו את אחד הרחובות.

במשטרה ציינו כי הם "שומרים על ראש פתוח" בכל הנוגע לנסיבות הפיצוץ וכי ההחלטה לתת את ניהול החקירה לאנשי היחידה ללוחמה בטרור היא "צעד זהירות". אולם גורמי ביטחון ציינו כי אחד הכיוונים המרכזיים שנחקר הוא שמדובר באפשרות של ניסיון לבצע פיגוע טרור אסלאמי של מחבל מתאבד במהלך טקס יום הזיכרון בעיר.

על פי העדויות של מקורבים לנהג המונית, דיוויד פרי, הנוסע ביקש תחילה להגיע לקתדרלה של לונדון, שם עמד להיפתח טקס יום הזיכרון לחללים הבריטיים בנוכחות של אלפיים אורחים, בנוסף לקהל גדול מול המסכים בחוץ. אולם ברגע האחרון, בשל המחסומים בכביש, ביקש הנוסע להגיע לבית החולים לנשים שנמצא בקרבת מקום.

מהמקורבים עולה כי כאשר נעצר הרכב, הבחין פרי כי הנוסע מתעסק עם אור משהו לא ברור בבגדים שלו, הוא מיהר לצאת מהמונית ולנעול אותה ואז התרחש הפיצוץ. "דיוויד הוא האדם בר המזל ביותר בבריטניה והגיבור ביותר", אמר אחד מחבריו של פרי. "אם האיש הזה היה נכנס לבית החולים, מי יודע מה היה קורה".