משבר הפליטים בלארוס-פולין: נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, אמר היום (שני) כי מדינתנו מנסה לשכנע את המהגרים הנמצאים סמוך לגבולה המערבי לחזור הביתה, אך ללא הצלחה. עוד אמר לוקשנקו כי בלארוס תנקום בכל סנקציות חדשות שיוטלו עליה מהמערב, כך דיווחה סוכנות הידיעות הממלכתית בלטה. 

פליטים מנסים לחצות את הגבול מבלארוס לפולין (צילום: רויטרס)
פליטים מנסים לחצות את הגבול מבלארוס לפולין (צילום: רויטרס)

לצד זאת, שרי החוץ של האיחוד האירופי הודיעו כי יחמירו את הסנקציות על בלארוס בשל משבר המהגרים בפגישתם בבריסל היום. כמו כן, גרמניה, הזהירה את חברות התעופה להפסיק להטיס מהגרים למינסק או שיאלצו להתמודד עם איסור נחיתה באירופה.

"מה שאנו רואים במינסק, המערכת הבלתי אנושית הזו של שימוש בפליטים ככלי להפעיל לחץ על האיחוד האירופי, החמיר במהלך הימים האחרונים", אמר שר החוץ הגרמני הייקו מאס לכתבים עם הגעתו לבריסל.

בשבוע שעבר, רשות התעופה האזרחית בטורקיה הודיעה כי אזרחי סוריה, עיראק ותימן לא יורשו לעלות על טיסות לבלארוס. ההחלטה התקבלה לאחר שהאיחוד האירופי הכריז כי יטיל סנקציות על חברות תעופה שייקחו חלק בהזרמה של מהגרים לאזור הגבול. 

כאמור, בתוך כך, האיחוד האירופי הודיע כי יטיל סנקציות נוספות על בלארוס. זאת, מכיוון שמאשים אותה בעידוד מהגרים מהמזרח התיכון, אפגניסטן ואפריקה - לנסות ולחצות את הגבול באופן בלתי חוקי, כנקמה על סנקציות קודמות שהוטלו על המדינה.