יותר משנתיים אחרי מותו של הפדופיל ג'פרי אפשטיין בבית הכלא יחל היום בניו יורק המשפט המסקרן של חברתו הקרובה, אשת החברה הבריטית גיליין מקסוול, שמואשמת בסחר בקטינות לצורכי מין ועלולה להישלח לעשרות שנים בכלא. מקסוול (59), בתו של איל התקשורת היהודי רוברט מקסוול, מואשמת בשישה סעיפים של סחר בקטינות בשנים 1994־2004.

בין היתר הפרקליטות טוענת כי מקסוול ביצעה סחר מיני והעברת קטינות עבור פעילות מינית בלתי חוקית. בנוסף, היא מואשמת בשתי עבירות של שקר תחת שבועה.

לטענת התביעה, הסחר בקטינות – הצעירות שבהן היו בנות 14 בעת האירועים הקשים – התנהל בין ביתו של אפשטיין באפר איסט סייד במנהטן לבין אחוזה בפאלם ביץ' שבפלורידה, חווה בסנטה פה שבמקסיקו ודירה בלונדון.

כתב האישום מציג ארבע מאשימות שזהותן תישמר בסוד, ואשר לטענת התביעה מקסוול קישרה בינן לבין אפשטיין, הכינה אותן לקראת קיום יחסי המין או הענקת עיסויים לאפשטיין ואף הייתה נוכחת בחלק מהמקרים.

מקסוול מכחישה את ההאשמות נגדה ומקורביה ציינו כי היא צפויה להעיד במשפט. "היא מעולם לא הסתירה את האמת והיא מצפה ליום שלה בבית המשפט", אמר אחד המקורבים לדיילי מייל. "היא תעשה הכל כדי לטהר את שמה".

המשפט המסקרן, שאמור להימשך שישה שבועות, עשוי גם לחשוף פרטים נוספים על הקשרים בין אפשטיין ומקסוול לבין אישים בכירים. הבולט שבהם הוא הנסיך אנדרו, בנה של המלכה אליזבת השנייה, שהיה חבר קרוב של השניים ונמצא בעצמו בהליכים משפטיים בשל טענות לתקיפה מינית של קטינה.

אפשטיין שם קץ לחייו בעת ששהה במעצר בבית כלא במנהטן באוגוסט 2019 בהמתנה למשפטו על עבירות מין וסחר בקטינות. מקסוול הסתתרה במשך חודשים בניו המפשייר עד שנעצרה ביולי 2020, והיא מוחזקת במעצר תחת פיקוח הדוק מחשש שתפגע בעצמה. צוות ההגנה טוען כי הרשויות התעללו במקסוול וכי התנאים שלה "מזכירים את אלה של חניבעל לקטר ב'שתיקת הכבשים'".