זעם ומחאות בקהילה היהודית ובדעת הקהל בצרפת לאחר שמשפחתה של המורה היהודייה שרה חלימי הודיעה כי רוצחה אינו נמצא עוד במחלקה הפסיכיאטרית שבה אושפז, וככל הנראה מתהלך חופשי. חלימי נרצחה באכזריות ב־2017, בגיל 65, בידי קובילי טראורה, שכן מוסלמי קיצוני שמוצא משפחתו במאלי, אשר במהלך משפטו נמצא "לא אחראי למעשיו".

בנה של הנרצחת, ויליאם אטאל, כתב בטוויטר: "אני מודיע בעצב רב על שחרורו של קובילי טראורה, שאינו מאושפז עוד. בוז למומחים הפסיכיאטרים ולפרקליטי ההגנה. פושע פסיכופט אנטישמי - חופשי עכשיו". אטאל מסר כי התקשר לבית החולים שבו אושפז טראורה, וכי שם אמרו לו כי אין במוסדם חולה בשם זה. רשויות הפנים והבריאות שמרו תחילה על שתיקה, אך לבסוף מסרו למשפחה כי טראורה הועבר למקום אחר. ההודעה של אטאל שותפה ברשת בידי עיתונאים, פרקליטים וארגונים ללוחמה באנטישמיות, וזכתה לתגובות נזעמות ממגזרים שונים, ובכללן דברי נאצה כלפי המהגרים המוסלמים.

למרות אופיו האנטישמי הברור של הרצח – טראורה קרא בקול פסוקים בקוראן וכינה את הנרצחת "מכשפה" לפני שהשליך אותה מהקומה השלישית, מחלון ביתה שבפריז, אל מותה – על סמך חוות דעת של מומחים החליט בית המשפט כי טראורה לא שלט במעשיו, וזאת משום שהיה תחת השפעת חשיש שצרך קודם לתקיפה. לאחר שהיה חופשי זמן מה נשלח הרוצח לאשפוז פסיכיאטרי בכפייה. ועם זאת, בבית החולים טענו כי לא יוכלו להחזיק בו לאחר שיחלוף התקף הטירוף.


אשפוזו של טראורה במוסדות שונים נמשך, עם זאת, בלחץ המשפחה וגורמים יהודיים ופוליטיים ובטיעונים רשמיים שונים, אך הוא המשיך להיות מועמד לשחרור מיידי. מאז הרצח נחקק בפרלמנט הצרפתי חוק המטיל אחריות פלילית  גם על עבריינים שהיו תחת השפעת סמים שנטלו מרצון. במקביל הוקמה ועדת חקירה פרלמנטרית שדנה במחדלי המשטרה, אשר הוזעקה למקום בליל הרצח, אך לא ניסתה לעצור את הרוצח לפני ביצוע זממו.