בעוד ראשי המשלחות לשיחות הגרעין בווינה מקיימים שיחות בארצותיהם כדי לקבל אישור פוליטי לקראת שלבי הסיכום, שוחח נשיא צרפת עמנואל מקרון עם נשיא איראן אברהים ראיסי, ואמר לו כי הוא "משוכנע שפתרון דיפלומטי אפשרי וחיוני". לדבריו, כל הסכם יצריך "התחייבויות ברורות ומספקות" של כל הצדדים.

צרפת עובדת על ניסוח התחייבויות אלה עם כל שותפותיה. לפי נשיאות צרפת, מקרון "עמד על החיוניות להגביר את הקצב כדי להגיע במהירות להתקדמות ממשית במסגרת זו". לצורך זה, הדגיש מקרון, "על איראן להראות גישה קונסטרוקטיבית ולחזור ליישום מלא של התחייבויותיה".

השניים דנו גם בשאלות אזוריות, כמו המצב בלבנון והביטחון באזור המפרץ. מקרון גינה את ההתקפות האחרונות נגד איחוד האמירויות, והשניים הסכימו כי יש צורך להגיע לפתרון פוליטי בתימן.

עמנואל מקרון (צילום: רויטרס)
עמנואל מקרון (צילום: רויטרס)

מקרון העלה גם את דאגתו למצבם של שני אזרחים צרפתים העצורים באיראן - החוקרת פריבה אדלקה והתייר בנז'מן ברייר - ודרש את שחרורם המיידי. מקורות צרפתיים אמרו כי איראן ממשיכה להשתמש באסירים כבני ערובה להשגת מטרות מדיניות.

איראן, המנסה להוכיח את אחריותה ורצינותה בשלב זה של המשא ומתן, פרסמה שלא כדרכה גינוי לתקיפת שדה התעופה של בגדד המיוחסת, כתמיד, למיליציות השיעיות המופעלות על ידה. שש רקטות נורו ביום שישי אל המסלולים ואזורי החניה של שדה התעופה הבינלאומי של בגדד וגרמו נזקים לשני מטוסי נוסעים. חברת כווית איירווייז הפסיקה את טיסותיה לעיראק.

דובר משרד החוץ של איראן סעיד חטיבזדה אמר: "פעולות חשודות אלה מזיקות ויוצרות חוסר ביטחון. הן פותחות את הדרך לאויבים ולמתמרדים בעיראק. התקפה זו נועדה לערער את המצב בעיראק. איראן תמכה תמיד בשמירה על ביטחונה של עיראק, על פיתוחה וקידומה ועל