דאגה בארה”ב משורה של תקריות אנטישמיות המתרחשות לאחרונה, ובהן הפגנה של ניאו־נאצים באורלנדו בפלורידה שהתקיימה בשבוע שעבר. בסרטונים שהועלו לרשתות נראו מפגינים במדי נאצים וצלבי קרס הלועגים ליהודים. בשיקגו נעצר אדם בגין פגיעה בבתי כנסת שביצע כשהוא עונד צלב קרס.

בקליפורניה נעצר פרופסור לשעבר שפוטר מתפקידו, לאחר שאיים על הקמפוס של Ulca באמצעות מניפסט אנטישמי שאורכו שמונה עמודים. בשיחה עם “מעריב” סיפר עו”ד אהרון פרנס ממיאמי: “מפחיד מה שקורה כאן. לצערנו, אלו שבכוחם לעצור את זה, לא עוצרים ונותנים להם להמשיך”.

בנוסף, שלושה אנשים נעצרו בפלורידה על תקיפת יהודים. שלושתם מנהיגי המפלגה הסוציאליסטית - המפלגה הניאו נאצית בארה"ב, אשר הפגינו עם מדי נאצים וצלבי קרס בשבוע שעבר.

מייסד התנועה למאבק באנטישמיות ברשת, תומר אלדובי, מסר: "התגברות מקרי האנטישמיות בארה"ב אינה מפתיעה אותנו כלל, מכיוון ששנאה עתיקה זו מופיעה בצורה בולטת גם במרחב המקוון. מדוחות שערכנו לבחינת התכנים האנטישמיים שעלו לרשת לאחרונה, עולה כי 58% מהם נכתבו בשפה האנגלית. בדוחות אחרים נמצא כי בארה"ב היהודים מרגישים מאוימים מאוד. לאחרונה נטרנו בזמן אמת תוכן של גולש אנטישמי בארה"ב שאיים במפורש לפגוע ביהודים. פנינו עם הדיווח לגורמים הרלוונטיים בישראל כדי שיפעלו מול הרשויות בארה"ב. אנו חוזרים ואומרים: כדי למנוע פגיעה בחפים מפשע יש למנוע מאותם אנטישמים להפיץ את משנתם".


יגאל כהן, מנכ"ל מוזיאון בית לוחמי הגטאות, אמר: "האנטישמיות, הגזענות ושנאת הזרים מרימות ראש בכל מקום וביתר שאת, גם בדמוקרטיות הנאורות בעולם. התופעה לא חדשה, מה שחדש הוא התעוזה והאגרסיביות של המחוללים אותה. העלייה בתקריות על רקע זה, בייחוד בשנות הקורונה, חמורה ומדאיגה. לא פחות מטריד הם היעדר המשאבים, האדישות והיעדר הרצון להילחם בה. דווקא עכשיו העולם חייב להתעורר, בטרם יצמחו העשבים השוטים וישתלטו על כל חלקה בשדה, בכל מקום".