המשטרה בקנדה השלימה את פינוי המפגינים שחסמו במשך קרוב לשבוע את גשר השגריר בגבול עם ארה"ב וגרמו לשיבושים קשים במסחר בין שתי המדינות, אולם המחאה של "שיירת החירות" בבירה אוטווה נמשכת זה השבוע השלישי ברציפות.

כוחות גדולים של משטרת ווינדזור, בסיוע של יחידות טקטיות, דרשו היום מעשרות המפגינים שעדיין חסמו את התנועה על הגשר, שמחבר את העיר עם דטרויט, לעזוב את האזור. מרבית המפגינים נשמעו להוראה, אולם נמסר כי חלק מהמפגינים נעצרו ואף נראו מספר כלי רכב שנגררו מהמקום. "תהיה אפס סובלנות כלפי פעילות בלתי חוקית", הדגישו במשטרה.

בשעות הבוקר המאוחרות, נמסר כי המשטרה השיגה שליטה על האזור, אולם מרבית הכוחות יישארו כדי למנוע הפרעה לסדר. ראש עיריית וינדזור, דרו דילקנס, הודיע כי הגשר עשוי להיפתח מחדש בהמשך היום, בהתאם להערכת המשטרה, ובכך יסתיים "משבר כלכלי לאומי".

גשר השגריר, המעבר היבשתי העמוס ביותר בגבול עם ארה"ב שדרכו עובר שליש מהסחר בין המדינות, היה חסום מאז יום שלישי שעבר על ידי נהגי משאיות, כאות הזדהות עם המחאה הנמשכת בבירה אוטווה בשל חובת החיסונים לנהגים שחוצים את הגבול. ביום שישי, שוחחו הנשיא ג'ו ביידן וראש הממשלה, ג'סטין טרודו, על המשבר שכבר הביא להפסדים של מאות מיליוני דולרים ומאיים על תעשיית הרכב האמריקאית.

ראש הממשלה של אונטריו, דאג פורד, הכריז על מצב חירום ביום שישי ובית המשפט העליון של אונטריו הוציא צו שמורה לכל המפגינים להתפנות מהגשר עד שעות הערב. אולם רבים מהנהגים והמפגינים שהצטרפו אליהם לא צייתו להוראה ואתמול הגיעו כוחות משטרה גדולים, כולל צלפים ויחידות ימ"מ, כדי לפנות את הגשר, אולם בעוד שהמשאיות עזבו, עשרות מפגינים אחרים נותרו במקום והשוטרים נמנעו מלהתעמת עמם.

בינתיים, נהגי המשאיות ממשיכים לשתק את הבירה אוטווה עם מאות משאיות וכלי רכב שחוסמים את הרחובות המרכזיים. ראש העיר, ג'ים ווטסון, הביע היום תסכול מכך שהממשלה הפדרלית וממשלת אונטריו לא שולחות משאבים נוספים והביע תקווה כי עוד כוחות משטרה יישלחו לאוטווה בתוך 48 שעות.

"שלחנו בקשה לממשלות הפדרלית והמחוזית כדי לקבל עוד 1,800 שוטרים שאותם אנחנו צריכים כדי להביא שליטה וסדר לעיר, ולמרבה הצער שתי הממשלות לא נענו לאתגר כמו שציפינו מהן", אמר ווטסון. "לכן, כל סוף השבוע עבדנו מול שותפינו ברמה הפדרלית והמחוזית כדי להדגיש את הדחיפות".