חסך את המבוכה: הנסיך אנדרו הגיע להסדר כספי עם וירג'יניה רוברטס ג'ופרה, שתבעה אותו על תקיפה מינית בעת שהייתה קטינה, ובכך התבטל הצורך בקיומו של משפט בהשתתפות מושבעים שהיה מעיב על חגיגות לציון 70 שנה לשלטונה של המלכה אליזבת השנייה, אמו של הדוכס מיורק.

בתצהיר שהגישו שני הצדדים לשופט לואיס קפלן בבית המשפט המחוזי בניו יורק, הם ציינו כי הם גיבשו הסדר מחוץ לבית המשפט ועל כן הם מבקשים לבטל את המשך ההליכים בתוך 30 יום. לא נמסר סכום ההסדר, אולם נאמר כי הנסיך הבריטי יבצע "תרומה משמעותית לארגון צדקה של ג'ופרה לתמיכה בזכויות של קורבנות תקיפה מינית".

"הנסיך אנדרו מעולם לא התכוון להשמיץ את אופיה של ג'ופרה, והוא מקבל את העובדה שהיא סבלה בתור קורבן התעללות מינית וכתוצאה מהתקפות ציבוריות בלתי הוגנות", נכתב בתצהיר.

הדוכס מיורק לא מודה בהאשמות שהציגה ג'ופרה או מקבל אחריות כלשהי, אולם הוא ציין כי הוא "מצר על הקשר" עם הפדופיל ג'פרי אפשטיין והוא "משבח את האומץ של ג'ופרה ושל ניצולות אחרות שהתייצבו למען עצמו ולמען אחרות". בנוסף, "הוא מתחייב להפגין את הצער שלו על חברותו עם אפשטיין בתמיכה במאבק נגד הרוע של סחר למטרות מין ועל ידי תמיכה בקורבנות התעללות מינית".

בתביעה שהגישה ג'ופרה לפני חצי שנה, היא האשימה כי הייתה קורבן לסחר מיני ולהתעללות מצדו של אפשטיין מאז שהייתה בת 16 וכי הוא "הלווה אותה לגברים רבי עוצמה אחרים למטרות מיניות", בהם הנסיך הבריטי.

היא האשימה את הנסיך, שפגש את אפשטיין בשנת 1999 והיה חבר קרוב של גיליין מקסוול, יד ימינו של אפשטיין, והפך לאורח קבוע בבתים של איש העסקים, בכך שהוא "התעלל מינית בעותרת בעת שהייתה קטינה, על פי הזמנתם של אפשטיין ומקסוול".

על פי כתב התביעה, אנדרו אילץ את ג'ופרה לבצע בו אקטים מיניים בניגוד לרצונה בביתו של אפשטיין בניו יורק והוא גם תקף אותה באחוזה של אפשטיין על האי הפרטי באיי הבתולה. כמו כן, נטען שאפשטיין ומקסוול אילצו אותה לקיים יחסי מין עם הנסיך בלונדון. 

"הנסיך אנדרו ביצע תקיפה מינית והכאה נגד העותרת כאשר הייתה בת 17 שנה", נכתב בתביעה. "בשל כך, הנסיך אנדרו אחראי להכאה ולניצול מכוון של מצוקה רגשית על פי החוק בניו יורק. הנזק לעותרת הוא חמור ותמידי".

"לפני עשרים שנה, העושר של הנסיך אנדרו, כוחו, מעמדו והקשרים שלו אפשרו לו להתעלל בילדה מפוחדת ופגיעה בלי שאף אחד יגן עליה", המשיכה התביעה. "הגיע הזמן שהוא יתן דין וחשבון".

בחודש שעבר, דחה השופט קפלן את בקשתו של אנדרו לבטל את התביעה המינית. בשל כך, המלכה לקחה מבנה את כל החסויות המלכותיות ואת כל השיוכים הצבאיים, וזאת אחרי שהוא כבר פרש מהתפקידים הציבוריים במסגרת בית המלוכה בנובמבר 2019.