המלחמה בין רוסיה לבין אוקראינה ממשיכה להשאיר עשרות אלפים באוקראינה ללא פתרון, לאחר שברחו מביתם בעקבות המלחמה. היום (שלישי) צביקה קליין, שליח ג'רוזלם פוסט בגבול אוקראינה-פולין, שוחח עם אנשי הארגון "הצלה ללא גבולות", הממתינים בצד הפולני של הגבול ועוזרים למי שמגיע ומבקש סיוע.

האחות מלכה שטיין, מחדר המיון של בית החולים 'פוריה', הצטרפה לארגון רק השבוע, ומיד טסה לגבול האוקראיני כדי לקחת חלק בפעילות: "אנחנו הבנו שאין כאן כרגע עזרה רפואית, הצלב האדום היה עד אתמול, אבל אינו כאן כבר. כבר טיפלנו במספר אנשים, עכשיו שומעים שיש פה מרפאה ומגיעים".

ד"ר אמיר זיידן מקופת חולים מאוחדת, רופא משפחה שלקח חופשה כדי לטוס לסייע לפליטים, סיפר: "כבר הייתי בשליחות דומה ברעידת אדמה במקסיקו, הצטרפתי לקבוצה שהגיעה לאוקראינה כדי לתת את מה שאנחנו יכולים ויודעים לתת. המצב, אני אפילו לא יודע איך לתאר אותו, זה משהו שלא ראיתי קודם לכן. אנשים שקמו מחיים רגילים ובמשך שבוע, יום ולילה, הלכו וצעדו ולא היה מישהו שיסתכל עליהם בעין רחמנית. חלקם ישנו ביערות, בשלגים, הגיעו עם מכות קור, היפותרמיה, דלקות פרקים, מצב של התייבשות. הגענו מצוידים ולצערי הרב רוב הציוד כבר נגמר".