בצל הפלישה הרוסית לאוקראינה והשימוש הרב במערך הרקטי במלחמה, הממשלה בגרמניה שוקלת לקנות את מערכת ההגנה מטילים הישראלית "חץ 3" כבר בזמן הקרוב, כך דווח בעיתון הגרמני "בילד". על פי הדיווח, הנושא כבר נידון בפגישה בין הקנצלר אולף שולץ לרמטכ"ל הגרמני אברהארד צורן.

גרמניה ייעדה 100 מיליארד יורו לחיזוק ההגנה הרקטית שלה, על פי הדיווחים כרגע יש לגרמניה רק 12 יחידות פטריוט נגד רקטות שאינן יכולות להגן על המדינה כולה. בכיר בממשל הגרמני אמר כי "אנחנו צריכים להגן על עצמנו טוב יותר מפני האיום מרוסיה. בשביל זה אנחנו צריכים הגנה נגד טילים ברחבי גרמניה. מערכת החץ 3 הישראלית היא פתרון טוב. אנחנו יכולים גם לפרש את כיפת ברזל על פני המדינות השכנות שלנו. בכך, נמלא תפקיד מפתח בביטחון אירופה".

על פי הדיווח בעיתון הגרמני מערכת ההגנה תעלה בסביבות שני מיליארד יורו והיא תוכל להיות מבצעית כבר ב-2025. כמו כן, היא תוכל גם להגן על אזורים אחרים באירופה כמו המדינות הבלטיות או פולין. מארי-אגנס שטרק-צימרמן, יושבת ראש ועדת ההגנה הפרלמנטרית, אישרה כי ברלין אכן שוקלת את הרכישה: "אנחנו צריכים להתמודד עם האיום הפוטנציאלי ועם מערכות הנשק השונות שיש לרוסיה".

מערכת "חץ 3" מיועדת ליירט טילים בליסטיים בחלל והרחק מגבולות ישראל. היכולת ליירט מחוץ לאטמוספירה מקטינה את הסכנה שראש הקרב, חומרי לחימה כימיים או ביולוגיים או שרידי הטיל, יתפזרו מעל שטח מאוכלס.