שר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדאללהיאן טען אתמול כי בשבועיים־שלושה האחרונים ארה"ב מציבה דרישות מוגזמות, כלשונו, שסותרות חלקים מהסכם הגרעין המתגבש בין ארצו למעצמות. השר האיראני הבהיר כי ארצו תעמוד על הקווים האדומים שלה, וציין שבנושא הסרת העיצומים ארה"ב מציבה תנאים חדשים שאינם נכללים בהסכם.

לדברי עבדאללהיאן, ארה"ב התעקשה לקיים שיחות ישירות עם האיראנים, אך בטהרן לא ראו שום תועלת בהן. הוא הוסיף שאם האמריקאים ירצו להראות רצון טוב – עליהם לבצע צעד או שניים מעשיים דוגמת ביטול הקפאת נכסים איראניים או הסרת חלק מהעיצומים באמצעות צו מנהלי, ולא להטיל סקנציות חדשות. לדבריו, איראן סיכמה עם רוסיה שאם הקווים האדומים שלה יכובדו במלואם והצדדים יגיעו לנקודת הסכמה – רוסיה לא תהווה מכשול לעסקה.

במקביל, שלחו חברי הפרלמנט האיראני (המג'לס) מכתב לנשיא אבראהים ראיסי, ובו קראו לערבויות חוקיות מוושינגטון שיאושרו על ידי הקונגרס האמריקאי, שלפיהן ארה"ב לא תצא מהסכם הגרעין אם הוא יחודש. עוד קוראים המחוקקים האיראנים להפעלת מכניזם בהסכם הגרעין המתגבש, שימנע את יציאתה של ארה"ב ממנו. הם כתבו כי הם מסכימים לחזרה להסכם, אם זה יאסור על ארה"ב להטיל מחדש עיצומים שהוטלו בעבר נגד טהרן או סנקציות שלא היו קודם לכן. בנושא הנפט, המחוקקים האיראנים כתבו לנשיא ראיסי שטהראן צריכה לייצא ולייבא נפט מכל מדינה שתחפוץ, ולקבל על כך תשלום דרך מערכות הבנקאות הבינלאומית.

דברים אלה באים על רקע הצהרותיו של ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב הגנרל מרק מיילי, שלפיהן כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניות הוא ארגון טרור. יש שראו בכך רמז לכך שארה"ב תסכים לדרישת איראן להסיר את ארגון משמרות המהפכה כולו, האחראי בין השאר על תוכנית הגרעין ועל מימון המערך הצבאי, מרשימת ארגוני הטרור, ולהשאיר בה רק את כוח קודס – המנהל את מערך הטרור באזור.