מלחמת רוסיה אוקראינה: הרשויות באוקראינה הודיעו אמש (רביעי) על פגיעה מוצלחת בסיירת "מוסקבה" של חיל הים הרוסי, ספינת המלחמה שהייתה מעורבת בתקרית באי הנחשים ביומה הראשון של המלחמה.

אלכסנדר קרפיוק, מתנדב בכוחות האוקראיניים שפועל לצד הנחתים ומדווח מהחזית מאז 2014, דיווח כי הסיירת "מוסקבה", ספינת הדגל של הצי הרוסי בים השחור, עולה באש אחרי שנפגעה משני טילי שיוט מדגם נפטון.

בהמשך, החלו גם גורמים רשמיים לאשר את הפרטים. "באנג-באנג-באנג, משהו התפוצץ, והסיירת 'מוסקבה' כמעט טבעה", כתב אנטון גרשצ'נקו, יועץ בכיר במשרד הפנים, בחשבון הטלגרם שלו. גם מקסים מרצ'נקו, ראש המינהל של מחוז אודסה, ואולכסיי ארסטוביץ', יועץ בכיר בלשכת הנשיאות, אישרו שהייתה פגיעה בספינה הרוסית וכי נגרם לה נזק רב ויש פעולות לחילוץ המלחים.

ספינת הטילים פעלה תחת השם "סלאבה" בין השנים 1983 עד 1990, ולאחר מכן חזרה לפעול תחת השם "מוסקבה" בשנת 2000, ובין השאר תמכה בפעילות הרוסית בסוריה. היא נושאת טילים נגד ספינות מדגם וולקן ומערכת ימית של S-300.

הספינה הייתה מעורבת באחת התקריות המפורסמות ביותר של המלחמה הנוכחית. ביום הראשון של הפלישה, הגיעה "מוסקבה" לאי הנחשים בים השחור, שם הייתה עמדה של משמר הגבול האוקראיני, וקראה ללוחמים להיכנע. אחד הלוחמים, רומן גריבוב, קרא בקשר "ספינה רוסית, לכי להזדיין".

לאחר מכן נותק הקשר עם החיילים. תחילה נמסר כי הם נהרגו, אולם בהמשך התברר כי הם נפלו בשבי ולאחר שבועות אחדים שבו לארצם. ביום שלישי, השיק הדואר האוקראיני בול מיוחד עם הקריאה של גריבוב ותמונה של ספינת המלחמה.